tigergutt<3 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 jeg har til tider veldig store gangvansker og har forstått at dette må være bekkenlåsning og ikke løsnig siden det ligger i korsryggen og nedover. Men får vi det dekket ellet er det kun bekkenløsning som blir dekket.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Så lenge det gir deg gangvansker så skal du vell ha det dekket....
Mummimamma:-) Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Hei det er meg igjen:-) Du får bassengtrening og fysioterapi dekket i svangerskapet. Kiropraktor er jeg litt mer usikker på - spør legen din om det. Lykke til, det er ikke godt med en sånn rygg!
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Bekkenplager som kommer av svangerskap blir nok dekket generelt sett....Er ikke bare bekkenløsning som blir dekket nei...
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 låsning blir ikke dekket. har brukt flere hundre kroner hos kiropraktor. Låsningen blir jo verre pga svangerskapet, så det er blodig urettferdig
tigergutt<3 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2008 tusen takk for svar. Jeg vet det er bassengtrening her en gang i uken i varmtvann med fysioterapaut så skal ringe legen i morgen hvis ho er inne da:) Kjører bil hele dagen på jobb så det er ganske vondt det og ja.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 jeg har også hørt at bekkenlåsning ikke blir dekket... det skal man kunne bevege bort selv og det skal ikke blir værre om man provoserer det fikk ei vennine beskjed om. Har selv symptomgivende bekkenløsning i symfysen, noe man strengt tatt kan gjøre lite med annet enn å ta det med ro..Kanksje det står med på forumet om bekkenproblemer=?
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Jeg har både bekkenløsning og -låsning selv, og går til fysioterapeut, vanntrening og kiropraktor. Du burde kontakte den fysiterapeuten som har denne vanntreningen, og få bestilt en undersøkelse/behandlingstime. Da vil fysio'n finne ut av om det er løsning eller låsning du har. Jeg trodde jeg bare hadde bekkenløsning, men det viste seg da jeg var til første behandlingstime hos fysio'n at jeg hadde store låsninger også, så hun ga meg navnet på en kiropraktor som hun anbefalte, og ba meg om å gå til behandlinger hos ham i tillegg til den behandlingen jeg allerede fikk hos henne og gjennom vanntrening. For å få dekt fysioterapi i forbindelse med bekkenløsning må du i første instans få en henvisning av legen din. Så må du få kontaktet en fysioterapeut som får dekket denne praksisen av kommunen -ikke alle fysioterapeuter får det, nemlig, og hos dem må man betale.. Så det kan være greit å finne ut av... Fysioterapeuten undersøker deg, og finner ut om du har bekkenløsning, og om du har rett på dekket behandling. Dersom det finnes tilbud om vanntrening i nærheten, er dette også gratis. Må du derimot ha behandlinger hos kiropraktor i tillegg, må dette betales av egen lomme. Jeg har brukt mange tusen kroner på dette, noe som er sure penger -men verdt det! Men jeg er student, og fant ut for ikke så lenge siden at skolen min dekker ca. 70% av utgiftene man har ved behov for kiropraktikk. Så det hjelper jo endel! Ellers har man i utgangspunktet ikke noen mulighet for å få dekket denne formen for behandlinger. Anbefaler deg å først ta kontakt med fysioterapeut, og finner ut av hva slags behandling du trenger. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå