stvgr_mamma Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har nå en sønn på 3 mnd og nå i det siste har jeg begynt å miste en masse med hår.... andre? hvor lenge pågår dette egentlig.. veldig glad jeg har tykt hår i utgangspunktet:)
spurvemamma Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Veldig kjedlig, jeg har gjort det samme i begge mine svangerskap. Holdt på noen uker, deretter begynte det å vokse ut en "ny lugg". Skikkelig lekkert med kort tykk lugg på 2-3 cm når en ellers har lang lugg og langt hår. Lykke til!
stvgr_mamma Skrevet 6. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2008 dette lover jo godt:) huff... blir nok ganske lekker ja...
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Dette er ganske vanlig ja. Begynte da jentene var rundt 4 mnd begge gangene, og holder på ennå nå iallefall(hun er nå 7 mnd)
stvgr_mamma Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 ikke nok med at man er full av strekkmerker og slapp hud både her og der, så skal man faktisk miste håret også...
Gjest Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Hehe man mister ikke noe hår mens man er gravid, så har litt å gå på det gir seg snart:) Men kan godt ta b vitaminer
Nilu♥ Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Hei. Jeg er utdannet frisør, og dette ser vi mye av!!! Nå har jeg også fått oppleve det selv! De fleste mister mye hår ved tinningene og litt generelt ellers. Selv har jeg mistet mye i luggen og når det er sol, ser det ut som om jeg har piggsveis pga alt som forsvant oppå. Når det sto på som værst måtte jeg rulle puten min med klesrull hver dag! Som frisør kan jeg si at dette gir seg når barnet er rundt 6 måneder, dette varierer jo litt fra person til person. De eneste rådene jeg kan gi er å bruke naturbørste som koster ca 150 kr på frisør salong, på den måten drar du hvertfall ikke ut mer enn nødvendig som du hadde gjort med en stiv vanlig børste. Ikke minst er det viktig å kure håret for å gjørde det beste ut av situasjonen!!! Hud, hår og negler er det som får sist vitaminer/mineraler etc fra kroppen vår, og hvertfall når vi ammer så det trenger gjerne litt ekstra pleie. Husk at omega3 er veldig viktig for både håret, kroppen og amming/barnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå