Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere baby til å roe seg om kvelden? Min ligger i sengen og griner litt før hun roer seg?Sitter med sengen for det meste og inn og ut med smokken. Men hun roer seg bedre om formiddag i sengen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan ligge og småsutre litt og så blir hun kjempeglad når vi kommer inn til henne. Det vise seg (nesten) hver gang at hun ikke er odentlig mett. Gir jeg henne mer pupp så sovner hun greit etterpå.

Skrevet

hva med litt babymassasje, rolig musikk. Et bad. Kommer litt ann på hvor gammel babyen er også. Holde hånda på halve ansiktet, stryke mellom øynene...

Skrevet

Ja tror jeg forsøker det meste. Er litt sta. Vil at hun skal legge seg i egen seng. En periode gikk det fint. Hun er 4,5 mnd. Er det for tidlig? Kjemmer jeg henne ikke vekk hvis jeg ligger med henne?

Skrevet

nei, ikke for liten til å sove i egen seng. Mulig du må i en periode sitte ved sengen og vise at du er der så hun blir trygg på at det er ok å ligge alene i egen seng. Hvis du vet at hun er mett og ingen plager så er det ikke så mye du kan gjøre. Vel, jeg brukte vogna inne en periode for å hjelpe min med å finne søvnen selv...eller sovne uten meg. Og så tror jeg at jeg la meg med han først og så når jeg hadde ammet første gang på natta så la jeg han i egen seng for da sovnet han med en gang. Sengen må ikke være helt kald da og ev. bruke oppvarmet egen dyne i din seng.

Skrevet

min er 5 mnd nå, men dette har vi gjort en mnd ca.

når det er leggetid trekker vi for gardinen og skrur av lyset, og så setter jeg meg ved sengekanten og gir han det siste måltidet for kvelden.

da pleier han bli rolig og sovner som regel ved flaska. noen ganger gjør han ikke det, men jeg legger han likevel i senga og brer over dyna.så sitter jeg ved sengekanten, passer på at smokken er der hvis han vil ha den og går ut når han sovner, nesten sovner.

det som er viktig for at dette skal gå bra her hos oss er at han ikke får sove etter kl 16 hvis han skal legge seg 19.

har han sovet etter 16 er han håpløs å legge, så da lar jeg han ligge der og tulle og prate og går inn til han når han begynner å sutre og bli lei.

håper dette hjalp deg litt.

på dagen om han skal sove i sengen har jeg det lyst i rommet.

Skrevet

Takker for svar, men er han ikke trøtt mellom 4 og syv da? Eller går det fint? min er så trøtt hun. Får passe på at hun sover litt mer på formiddag jeg da.

Skrevet

jo, rundt seks begynner han å mase, men da bare underholder jeg litt og bærer litt. så skjer det noe hele tiden som får han til å tenke på at han er trøtt. først er det grøten som er kjempegooood, så skal han jo bade som er veldig gøy.og så ta på pysj og smøres og koses med før det er kvelden.klarer å holde humøret oppe når det skjer noe hele tiden heldigvis.begynner å gå veldig fint nå hvertfall.

Skrevet

aaaa,....høres veldig bra ut...Den må vi prøve ut Takk igjen, Er så mange greie her inne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...