Gjest Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hvordan i alle dager skal jeg klare det da? Fikk beskjed av legen om å gå ned 9kg på de neste 2mnd! Det er over en kilo i uka det?! Hvordan i alle dager skal jeg klare det? Noen med smarte tips?
ScaryMama Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Hvorfor fikk du beskjed om det når anbefalingene er en halv kilo i uken? Og det er rart å si noe sånt uten å gi en handlingsplan!
Gjest Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Fikk beskjed via brev, og det kom ikke akkurat med en handlingsplan nei. Jeg har jo verdens mest distre og sommlete lege, og saken er at jeg skulle hatt brevet for 4 mnd siden. Og da har det jo vært noe annet. 9kg på 6mnd er betydelig lettere enn 9kg på 2mnd...
ScaryMama Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Hvorfor er det så viktig at det er innen den fristen? Prat med han, hvis han har somlet med brevet så ønsker han sikkert ikke at du skal prøve å gå 9 kilo på så kort tid. For det er ikke nødvendigvis sunt...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 kanskje hun skal ha en operasjon eller noe og må ha ned BMI. Meld deg inn i vektklubb.no og gjør et forsøk. tipper du går ned 5 kg iallfall. Eller prøv ketolyse. lykke til.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Pusen, med mindre du er ekstremt overvektig, og da mener jeg BMI og 35-40 så aldri i verden om det er å anbefale. Sier meg veldig enig med Kozy. Og alle disse flotte slankekurene som finnes rundt om kring, du bør egentlig veiledes av lege for å finne den som passer for deg. For min del legger jeg på meg av den standard, små hyppige måltider, osv, mens lillebror går ned av det samme. Ring i morgen og be om litt skikkelig veiledning!
Monajenten Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Signerer Stinkerbelle. På vektklubb.no skal du skrive inn hvor mye du vil gå ned og hvor lang/kort tid du vil bruke på å nå målet, så setter de opp en meny i forhold til det. Det er tøft i starten, da du mest sannsynlig kommer til å spise en del mindre enn du gjør nå, jeg var veldig sulten på kveldene. Men det går over etter ca. en uke, så hold ut. Lykke til.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Jeg må få ned BMI'en ja (jeg syns forresten BMI er noe dritt:) Den er på 32 nå, og den må under 30 innen 2 mnd. Men det spørs om jeg må ringe legen å spørre hva jeg skal gjøre ja. Kan ikke flytte fristen heller, for da må den flyttes til november, og det blir for lenge til...
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 hva med Reductil? Høres ut som det er veldig viktig av medisinske årsaker at du får rask vektnedgang. Med en BMI på 32 kan du få resept på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå