Gå til innhold

Passbilde til baby i Oslo -hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 8 mnd skal ha pass. Hun kan ikke sitte selv på en stol. Kan jeg ta henne på fanget i fotoboksen på politistasjonen eller må jeg gå til fotograf? Har du eventuelt tips til fotograf i nærheten av grønland politistasjon?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan holde henne opp i fotoboksen. Du kan ikke vise på bildet.

Evt legger du henne på et hvitt laken og knipser i vei hjemme.

Skrevet

Det er blitt veldig strenge regler på hvordan et passbilde skal være. Gå til fotograf/fotobutikk da får du et bilde som er godkjent. Koster ikke all verden. Betalte 150 kr for begge mine tilsammen.

Skrevet

Takkfor svar. Gikk du til en fotograf i Oslo Våryr? Hvor var det? Eller har andre tips til fotograf?

Skrevet

De aller fleste fotobutikker tar passbilder. Koster vel ca 100kr. Da vi fikk tatt passbilder av tulla satt hun på fanget mitt også hadde vi en hvit plate imellom oss..:)

Skrevet

Nei, det var ikke i Oslo. Bor i Buskerud jeg.

Skrevet

Veldig strenger regler på passbilder nå, så og legge henne på et hvitt laken å knipse i vei fungerer nok særdeles dårlig!

Jeg forstørret selve ansiktet på begge mine jenter, fra fotografbilder vi tok for ikke så lenge siden. Flotte klare bilder, hvor ansiktet kom tydelig frem og med hvit bakgrunn. Men dette var altså ikke bra nok!

Måtte til fotograf i byen og ta passbilder. Betalte 200 kr. for begge jente.

Skrevet

Hei

Jeg trengte passbilde til min 8 uker gammel baby for ett år siden. Gikk da til fotobutiken som ligger i samme bygget som clarion hotell. Rett over veien for Oslo City hovedinngang. Tror jeg betalte 150 kr. De vet reglene for pass bilder. Fikk godkjent bilde. Ikke lett når hun var 8 uker.

Gjest En vakker gutt på to år
Skrevet

Det er ganske strenge krav, og vanskelig å få tatt gode/godkjente bilder i fotoboks. Vi prøvde uten å lykkes...

Gikk derfor til Preus fotobutikk på Majorstua, i Bogstadveien, ganske langt opp mot Majorstua tbanestasjon. De knipsa til vi fikk et godkjent bilde (de kjente godt til reglene for passfoto også). Kosta en drøy hundrelapp for fire bilder og jobben. Veldig fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...