*Askepott og hjelperene * Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har lavt stoffskifte,og er så lei av å være trøtt og sliten hele tiden. For å ikke snakke om vekta mi går bare mer og mer opp i vekt. Går på medisiner,men når skal de liksom hjelpe?? Noen av dere som har tips å komme med? orker ikke mere av dette,går ut over venner og familie også...
rosa og en blå Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 vekta går opp max 3 kg.. skjeldent noe mer. 1 år med medisin.. + prøving av å finne riktig dose. eg merker forskjell med medisinene etter ca 3 mnd. viss eg ikke tar tabelettene på ei uke so merker eg det. beste tips eg har er å ta medisinen.
prebs Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Mitt beste tips er også medisin, og den skal funke relativt raskt etter at du har begynt med den. Går ut fra at du har fått Levaxin? Det kan være litt plunder å finne riktig dose i begynnelsen, så søk hjelp og hold ut! Hyppige blodprøver er viktig i starten. Hvor lenge har du gått på medisiner? Jeg bruker nå 100 mg/daglig og har gjort det en stund. Enig- det er dritt å bare føle seg trøtt og tiltaksløs! I tillegg til at en gjerne går litt opp i vekt (på magen hos meg...), er frossen og får tørt hår. Jeg synes det hjelper- i tillegg til hovedbehandlingen som er medisin- å spise regelmessige, små måltider og få en tur i frisk luft hver dag:-)
roxanne Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Jeg har hypothyriose, brukt Levaxin i flere år - så begynte jeg å få symptomer med tretthet etc. startet kombinasjonsbehandling med Liothyronin (syntetisk T3) og det virker bra på meg. Liothyronin virker mye fortere enn Levaxin. Du får masse nyttige tips på Sonjas stoffskifteforum: http://www.xlpluss.no/thyroforum/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå