Gå til innhold

Noen som har hørt hjertelyd ennå med doplerinstrument hos lege/jordmor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til jordmor i morgen. Er da 13 + 2 uker på vei. Er veldig spent på om jeg får høre hjertelyd. Har en gutt fra før. Med ham kunne ikke jordmor høre hjertelyd i uke 12, men hun hørte i uke 14. Har ikke hatt noen symptomer denne graviditeten så hjertelyd vil være hærlig å høre for å få livstegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på hvilken vei livmora di ligger, og hvor morkaka ligger. Om morkaka ligger på bakveggen (det som er mest vanlig), så hører man den lettere, enn om den ligger på fremveggen. Om livmora er bakovervendt, så er det også litt vanskligere å høre hjertelyden på fostre tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bakoverbøyd livmor i følge legen og jordmor så kanskje det er derfor hun ikke hørte den før uke 14. Håper iallefall hun hører den i morgen. Jeg vil liksom ha en bekreftelse på liv før jeg forteller nyheten på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor forrige uke (uke 14) og da fikk vi høre hjertelyden :-) men hun advarte meg på forhånd om at jeg ikke måtte bli skuffet dersom vi ikke hørte noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)dette er jo veldig forskjellig,men jeg var hos legen min på fredag,var da 10+4.Han sa at det var usannsynlig at han kom til å finne den,men at det hadde vært gøy å prøve for han hade klart det før..men at jeg måtte ikke bli redd om han ikke fant den for da var det bare for tidlig.(som han sa:på en ultralyd,ser de hvor på magen de skal lete men nå var det som å lete i blinde)han leitet å leitet,så tok han på mere sånn gele å plutseli var det et bankende hjerte der..160 slag i minutte ca. så det er jo mulig:)lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Var hos jordmor i dag på rutinekontroll. Er 15+3, men har ikke merket stort til graviditeten. Har lenge lurt på om det virkelig er noe der inne, men ettersom magen har blitt merkbart større de siste to ukene, har jeg ikke tenkt så mye på det.

 

Må likevel innrømme at jeg ble letta da den dopplertingen fant hjertelyd der inni:) Den var veldig svak og forsvant fort, så fikk ikke vite rytmen... Må bare smøre oss med tålmodighet i 3 uker til- da er det ultralyd!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Det var jeg som hadde inlegget. Jeg fikk høre hjertelyd...Det var helt fantastisk. Har ikke hatt noen symptomer denne graviditeten utenom at magen har vokst, så det var godt å få en bekreftelse på at det er liv der inne. Det var 144 slag. Så nå har jeg fortalt det på jobben og til alle jeg møter :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyden hos legen i dag 11+2. Hun lette leeeenge. den lille gjemte seg godt bak morkaken, men fikk høre hjerte i 2-3 sekunder før den forsvant. Etter det fant hun den ikke igjen. Det viktigste var at vi hørte den, og at det var en bekreftelse på liv..nå skal den gode nyheten spres:)

 

Først sa legen at hjertrytmen var 148, men så etterpå at hun hadde skrevet 166 på helsekortet..jaja, viktigste er at det var et hjerte som slo der inne:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...