Sunny77 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Heisann! Jordmor fortalte at livmoren ca har kommet opp til navelen ved halvgått svangerskap - uke 20. Men når flytter den seg videre oppover? Er i den 25. svangerskapsuken nå, og øverste "kant" på livmoren er fortsatt ved navelen. Regner med at dette varierer en del fra person til person, men er veldig nysgjerrig på hvordan dette er hos dere:) (Er nok litt ekstra opphengtt i posisjonen til alt i magen, pga problemer i forrige svangerskap - lavt liggende morkake - derfor det litt rare spørsmålet...;o) Ha en fortsatt fin kveld!
tjorven75 Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Var på kontroll på fredag var da 25 uker akkurat. Legen målte da sf til 25 cm, det er på øverste streken. Jeg har også morkake som dekker åpningen helt, skal tilbake på ul den 16. Skal bli spennende å se om jeg må ta ks eller ikke. Satser på at den har vokst seg oppover. Den gjør det i de aller fleste tilfellene, hadde samme problemet sist også. Da var sf målet like høyt...
Sunny77 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2008 Skjønner! Kan mao ikke annta noe ifht sf mål. Skal på ny ul den 10., og satser på at morkaka har flyttet seg forbi livmorhals åpningen da. Lykke til med ul den 16.;o)
MaybeMe? Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Jeg var på kontroll på onsdag, da var jeg 24+5, og hadde sf-mål på 23,3cm. Livmora er godt over navlen nå, men jeg er ganske liten av vekst så det vil nok variere veldig fra person til person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå