babysjuk82 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Får helt angst når eg tenke på de smertan.har født 3 ganger før,og eg husker de smertan den dagen i dag.får helt noya av og tenke på at eg ska gjennom d en gang til. Hjelper ikke og prate om d til noen,for jeg vet,at smertan blir like vondt fordi. Noe epidural rekker jeg ikke.bor 2tim unda sykehuset,og har hatt raske fødsler. Håper denne fødselen går enda raskere. Noe keisesnitt har eg ikke lyst på,for har jo 4 unga og ta meg av ettepå. Leser mye om setefødsel her inne,det har eg faktisk aldri tenkt på før,men regne med denne og kommer med hode først,som de andre.hvis ik,blir det ks. Håpe eg overleve denne fødselen og,kommer vel til og hyle meg hås ijen. Aaaau!
gullegget Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Huff da. Kanskje du kan bli satt i gang så du kan få epedural?? Hvis du snakker med jordmor så kan dere kanskje planlegge fødselen? Føde i vann? Jeg hadde kjempe nytte av akupuktur sist som smertelindring. Du får prøve å ikke tenke så mye på det, så du får kost deg litt med å gå gravid.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 IIIsj da...Har angst for fødsel jeg og men er "lykkelig" uviten førstegangs jeg da...Er det ikke noe måte du kan få satt igang litt kontrolert på da?Så du får det du kunne tenke deg av smertelindring?
Edelweis Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 huff, så domt at du gruer deg. ikke morsomt å vite at en må gå igjennom noe som er helt forferdelig. selv hadde jeg en rask fødsel, men synes ikke det var vondt. så jeg gleder meg faktisk. men skjønner godt at du gruer deg til det. er jo en drastisk opplevelse for kroppen, og de sier at jo raskere fødselen er jo vondere er det. men, trøsten er vel bare at du vet du kommer deg gjennom det og at det blir greit etterpå. tøfft av deg å få flere barn når du gruer deg til å føde dem. lykke til vil jeg bare si, kansje denne fødselen blir bedre. =)
tjorven75 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Synes nesten det høres ut som du burde ta kontakt med fagfolk og få hjelp til å bearbeide angsten. Er for ille om du skal måtte gå og grue deg slik i lengre tid, sannsynligheten er jo stor for at angsten hvertfall ikke blir mindre. Har også hørt om tilfeller hvor fødselsangst har gått over i deprisjon etter fødselen
Gjest Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Jeg ble satt igang pga redsel forrige gang (ikke akkurat fødsels angst, men mer angst om at noe skule gå galt) Det var en kontrollert og fantastisk fødsel. Fikk epidural og drypp tidlig, og var i kjempe form etterpå. Håper virkelig jeg får det samme nå, kjenner at jeg gruer meg jeg også..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 uff da.. jeg har ikke født før jeg da.. men gleder meg faktisk
babysjuk82 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 Takk for alle råd. Skremme vel vettet av førstegangs fødene eg nå.ble satt i gang sist.synes egentli d va verre.smertene ble aneledes,og da vet eg når eg får ondt..lå og grua meg natta før.fikk panikk når eg våkna dn morgen,ånei,nå Skal jeg få sinsykt ondt liksom. Trøsta er,at d kommer noe godt ut av d,en liten baby,men e vanskeli og sjønne d når d står på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå