ed123♂♂♂ Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Gutten min på 5 mnd har avføring ca 1 gang i uka. Dette er jo greit når man blir fullammet, men nå har han fått grøt hver kveld i 1 1/2 uke og har bare hatt avføring for en uke siden. Blir litt bekymret for at han er helt forstoppet.. Har ganske stor mage. Har gitt mye svisker og malt uten effekt. Er det noen som har erfaring med skjelden avføring selv med litt annen mat enn bare morsmelk? Ser ikke ut til at han er nevneverdig plaget av å ikke ha vært på do.. Det er ikke så stor grøtdose han får da, men i går spiste han en hel posjon.. Huff blir litt bekymret for at han får skikkelige tarmproblemer hvis alt bare blir liggende..
alvis Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Gutten min har hatt samme "problem". Men etterhvert når grøtporsjonene blev større begynte han å ha avføring ca hver 3. dag. Han er nå 6,5 mnd og har spist grøt i ca 3 uker. Jeg gav en glass med sviskepure` til ham med god effekt. Men det var et helt glass alltså.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Et godt tegn er jo at han ikke virker plaget:) men det sies jo at de skal ha avføring litt oftere når de får annen føde - men det er jo alltid noen unntak. Gutten min hadde skjelden avføring med morsmelk og når han gikk over til grøt, men pøset på med sviske 3-4 skjeer i hver grøtbolle, pluss litt ved siden og da gikk det seg til etterhvert. Ville kanskje hørt hva HS sa om det, bedre å sjekke opp formye enn for lite, vettu:) Lykke til!
lise78 Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Jenta mi har avføring hver fredag og hun får ca ett måltid morsmelkerstatning hver dag. Men hun har ikke fått grøt. Kan være lurt å blande mer vann enn det står på pakka dersom du mistenker forstoppelse. Tantebarnet mitt ble forstoppet etter at han begynte med grøt. Gikk til homeopat og fikk medisin som funka. Kan også hjelpe med massasje på magen. Litt såpe på en qtips som man forsiktig tar inn i endetarmsåpning har jeg også hørt skal sett i gang systemet. Men dette er råd fra mamma så det begynner jo å bli litt gammelt...Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Heisann. Jeg har hatt det samme problemet med gutten min.han er 6 mnd nå. Han har hatt avføring alt fra hver 7-10 dager.Jeg har blitt fortalt at det er helt normalt..Det kan gå opp til 14 dager hvis man ammer..Jeg ammer ,+ at han får mme om kvelden..Begynnte med grøt for en måned siden.Merket ingen forskjell selv om jeg begynnte med grøt.Men plutslig denne uken har han hatt diare..5 -10 bleier om dagen..Håper det er tenner så gjør det,ikkenoe annet..Var på 6mnd kontroll på onsdag,legen sa at det kanskje hadde løsnet at det er derfor han bæsjer så mye nå..Han sa at noen har lengre tarm,vet ikke helt hva han mente med det hehe..Du kan alltids høre med lege el helsestasjon hvis du er bekymret;) Jeg brukte alltid svisker til grøte et par ts sjeer+ malt i flasken men synes ikke det hjalp...Håper det ordner seg for dere,slipper du å bekjymmre deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå