*Askepott og hjelperene * Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Vi har bestemt oss for å skaffe oss hund men vi vil ha en liten hund,som ikke trenger så mye stell med pels osv,(korthåret) Og selvfølgelig en familievennlig hund,noen som kan hjelpe oss??
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Bischon Frise (skrives det sånn tro?) Røyter ikke og godt lynne.
Korse76♥ Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Kommer jo helt an på hva hunden skal brukes til. Forsøk rasevelgeren på www.canis.no
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Kan absolutt anbefale Dachs! Har hatt to selv ,og de er utrolig snille og lette å ha med å gjøre;-)
Musemor med tre søte små Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Spinderella... Jeg må si meg enig meg deg. Jeg har lyst på en Dachs. Oppvokst med rasen
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Schâfer:) Rasen JEG liker best=) Men helst tisper, da disse guttene er litt verre å ha med å gjøre.Men det spørs på hvor mye tid dere har til hundene. Schâfer hunder krever tid ogmasse mosjon..
*Askepott og hjelperene * Skrevet 6. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2008 Schafer og puddler blir ikke aktuelt. Hvordan er Fox terrier eller beagle??
LizzyG Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Shcäfer er ingen liten hund da. Gå inn på canis.no å se hvilken rase som passer til dere.
ApriIbaby Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Tibetansk spaniel er liten (4 kg) og nyyydelig. Lettstelt hund
Korse76♥ Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 beagle er jo en jakthund, skal den brukes på jakt?
Gjest Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Se daaa ;-) http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=12883803&reference=3/128/838/03_-1273632600.jpg&adheading=Dachs+-+Langh%E5ret+Dvergdachs+valp&sid=xz10cbaqey1B310694&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde
Pysa Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 dette spørs på så mye: hva skal dere bruke hunden til? bare kos? lange turer? bruks? agility? hvor mye tid har dere til hunden hver dag? husk at hunder krever mental trening også, ikke bare turer, og her er det også STOR forskjell på rasene. tenk rasens helse. mange raser er avlet i filler (eks bulldog og schäfer). er dere erfarne med hund? terriere er strie hunder. har dere tid til og erfaring med pelsstell? det greieste er egntlig å dra på en stor hundeutstilling (hamar i november er gedigen) - snakke med ulike folk, og være ærlige om hva dere har tid og ork til. ikke ta runden til oppdrettere og se på valper, da blir dere sjarmert i senk. bestill rase først, se på valp etterpå. spør heller på canis.no, i forumet. der kan de mer om hunder enn her inne.
LizzyG Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Jack Russel terrier eller Parson jack Rusell terrier.
shanty73 Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 har hatt begge disse rasene.. ville ikke anbefalt beagle.. Da dette er en liten hund men krever like mye som en stor.. den er veldig selvstendig og har jakt instikter det er vanskelig å få bort, om målet er å ha den til kos.. F.eks gå løs ikke dra i bånd osv..(selv ved god dressering).. Fox terrier har ikke et rolig lynne.. mye lyd og en spretten kar. Kan være litt sære i forhold til små, men dette kan være likeså andre veien.. men en meget selvstendig hund dette også, som krever en stram hånd.. Som en kosete familie hund ville jeg valgt langhåret dach eller en spaniel type... Men det finnes mange fine "småhunder" bortsett fra dette, men se etter lynne mer en utseesnde da "sjeldne" hunder ofte er avlet på utseende.. LYKKE TIL
LizzyG Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 Vil ikke anbefale Kinesisk Nakenhund. Jeg har en KN, og kommer ikke til å kjøpe en til av samme rase.
wirre;o) Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 Australsk terrier Sjekk f.eks www.tanamier.com vår lille sprettlopp er bare herlig og vil være med på alt. Lettlærte er de også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå