ApriIbaby Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hvor mange kvelder tar det før de roer seg og sovner uten gråt? Hvordan var det med ditt barn og hvor gammelt var det da det sluttet med smokk?
NoDoubt Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Eldste jenta vår var rett over 3 år da hun sluttet med smokk. Hun ga de til tannlegen:-) Var enige om at hun skulle gi de til tannlegen så skulle hun få en pakke (ei dukke). Det gikk overraskende bra. Hun sleit litt med å finne roen første kvelden. Hun stod opp og satt i fanget mitt litt. Så sa hun at hun ville legge seg og hun sovna. Alt var vel over på 30 min. Kan ikke huske at det var noe problem de andre kveldene. Men hun våknet på natta den første natta og sleit litt før hun sovnet igjen. Men ingen hyling og skriking.
ApriIbaby Skrevet 6. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2008 Vi er nå på kveld 7 med gråt og sorg. Han (som før alltid sov hele natten) våkner masse i løpet av natten og bærer seg også..... Nå håper jeg virkelig dette går over snart også. Han er 3 år i dag
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 1 kveld. Eldste var 2.8 år og bet hull i de to smokkene han hadde to kvelder på rad, så da sa vi bare at nå har vi ikke flere og da var det gjort. Spurte etter den kvelden etter men aldri mer. Mellomste kom ut på badet en morgen like etter han var blitt 3 år og sa han nå var ferdig med smokk og kastet alle i bosset. Om kvelden angret han seg litt og spurte etter dem, men vi forklarte og han la seg greit, aldri spurt etter dem siden. Nå fikk de bare bruke smokken om natten og til dagsoving etter de var 1,5 -2 år da, tror det er enklere da.
ApriIbaby Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 Han har også bare brukt smokk ved soving fra han var 6 mnd....ikke noe sutting på dagtid med andre ord, Hjelper lite nå synes jeg....ellers tør jeg ikke tenke på hvordan det hadde vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå