Gå til innhold

Klær til baby...


Mamma-mei 240408

Anbefalte innlegg

Er litt nyskjerrig på hvor mye klær vi egentlig behøver å ta med til babyen på sykehuset? Bruker vi private klær fra første stund eller hvordan fungerer det ? Noen som vet ??

Og mens jeg er inne på det - hva skal dere mammaer pakke til dereselv?

 

Mye å tenke på nå etterhvert ;0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen får på seg en trøye etter fødselen,men vi byttet til egne klær dagen etter,med vår førstefødte. Hadde med et par strømpebukser, bodyer,sparkebukse og et sett til å reise hjem i. Det skal jeg denne gang også.

 

Til meg selv har jeg pakket ned et par ammetopper,ammebh,to mammabukser,undertøy,sandaler og toalettsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel litt frå sjukehus til sjukehus.

Sist fødte eg på A-hus. Der fekk vi alt til babyen. Trengte ingenting før den dagen vi skulle reise heim. Eg syns det var supert og berre gå å finne reine, fine, fine sammenlagte kle og berre kaste dei i skittentøyskorga etterpå og ikkje tenke meir på dei :)

 

Har derfor pakka to bager.

Ein til å ta med på sjukehuset når fødselen er i gang. Den inneheld ting til meg sjølv (pysj, innesko, toalettsaker, skjell til bryst, helsekort osv) + smokker til babyen.

Den andre tar samboer med den dagen han henter oss. Den inneheld hentekle og tepper til babyen + kle som eg skal reise heim i.

 

I tillegg har eg kjøpt ein gave frå den nye babyen til snart-storesøster (på 20 mnd) som samboer skal ta med seg når han tar med storesøster første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt litt på det samme jeg å, sliter mer med hva jeg bør pakke til meg selv..skal føde på gjøvik og der tror jeg man kan bestemme selv om babyen,men så blir jeg flyttet til Fagernes Fødestogo og der vet jeg de helst vil vi skal bruke klærne deres så det ikke blir bytting å sånn...lettere for personalet å skifte å ta vare på babyen om mor trenger å sove!! så derfor så har jeg pakket ett reise skift og ett hjem reise skift til babyen...og min bag...er enda bare ett kaos men bukse,tøfler,tann børste, amme bh og ull innlegg det er stand by!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine tilbakemeldinger ;0))

Jeg skal føde i Bergen - noen som vet hvordan rutinene er der mht klær til den lille under sykehusopphold ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pakka med klær til babyen, noen nusselige små, og noen litt størrt (56), og ser nå at det var greit å ha med. Fikk en stooor gutt, og klærne de hadde på barsel (knytetrøye og pledd) ble smått til gutten min. Så vi brukte av det som jeg hadde med til han heller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...