♡ Jersey ♡ Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hei! Rett etter fødselen for 2 mnd siden, hadde jeg lavt blodtrykk og slet veldig med at jeg var veldig svimmel og ikke klarte å fokusere! Nå har jeg hatt diare i et par dager, og merker at jeg har blitt fryktelig svimmel. Målte blodtrykket på apparat hjemme ista og det var 104/64. Er ikke dette veldig lavt??? Mulig jeg er dehydrert, men når jeg tenker tilbake blir jeg raksere svimmel nå enn før...om jeg blir sliten, på kveldene etc. Hva hjelper?? Prøver å drikke mye vann jeg nå, men .... Andre med erfaring???
Legekjærringa Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 det er ikke veldig lavt det, men det kommer ann på hvor mye du vanligvis pleier å ha. Altså du må sammenligne med deg selv, hvor mange prosent BT har falt. Det han hende du er slapp og svimmel pga. diareen. Viktig å drikke mye og du må erstatte ev. salter du har mistet. Anbefales å drikke en blanding av farris og eplemost. Vanskelig å gjøre noe med lavt blodtrykk når man ikke vet årsaken. Voksne tåler ganske bra å ha diare ett par dager hvis man ikke har tilleggskomplikasjoner. Mulig du har en lav Hb i tillegg..? Hvis symptomene er veldig plagsomme så må du jo kontakte lege. Jeg har normalt 100-110/60-70, men kroppen min er vant til det BT. Begynner man å nærmere seg under 100 og undertrykk på under 55 vil nok mange få symptomer ja.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 HAr du fått målt jernlageret??? Gikk også slik...viste seg at jerne var ALTFOR lavt...
♡ Jersey ♡ Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 Takk!! Godt poeng! Skal bestille legetime til uken og sjekke litt... Tipper det er en kombinasjon ute og går her :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå