Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Rett etter fødselen for 2 mnd siden, hadde jeg lavt blodtrykk og slet veldig med at jeg var veldig svimmel og ikke klarte å fokusere!

Nå har jeg hatt diare i et par dager, og merker at jeg har blitt fryktelig svimmel. Målte blodtrykket på apparat hjemme ista og det var 104/64. Er ikke dette veldig lavt??? Mulig jeg er dehydrert, men når jeg tenker tilbake blir jeg raksere svimmel nå enn før...om jeg blir sliten, på kveldene etc. Hva hjelper?? Prøver å drikke mye vann jeg nå, men ....

Andre med erfaring???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg....

Skrevet

det er ikke veldig lavt det, men det kommer ann på hvor mye du vanligvis pleier å ha. Altså du må sammenligne med deg selv, hvor mange prosent BT har falt. Det han hende du er slapp og svimmel pga. diareen. Viktig å drikke mye og du må erstatte ev. salter du har mistet. Anbefales å drikke en blanding av farris og eplemost. Vanskelig å gjøre noe med lavt blodtrykk når man ikke vet årsaken. Voksne tåler ganske bra å ha diare ett par dager hvis man ikke har tilleggskomplikasjoner. Mulig du har en lav Hb i tillegg..? Hvis symptomene er veldig plagsomme så må du jo kontakte lege.

Jeg har normalt 100-110/60-70, men kroppen min er vant til det BT. Begynner man å nærmere seg under 100 og undertrykk på under 55 vil nok mange få symptomer ja.

Skrevet

HAr du fått målt jernlageret???

Gikk også slik...viste seg at jerne var ALTFOR lavt...

Skrevet

Takk!!

Godt poeng!

Skal bestille legetime til uken og sjekke litt...

Tipper det er en kombinasjon ute og går her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...