Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Mine brystvårter går innover i bland, ja eller veldig ofte.... istortsett alltid, særlig når jeg fryser.. noen som kjenner seg igjen og som tror det blir problemer med å amme...
2 fine små Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Jeg har ogsaa saanne flate brystvorter (kanskje de er litt mer knopp naa enn de var foer foerste foedsel) Men tro meg, de fungerer like godt naar man skal amme, da melkekanalaapningene ytterst paa selve brystvorten aapner seg og setter hva enn man har av knopp i utgangspunktet - litt i spenn paa et vis, saa man faar ingen problemer med aa amme. Hehe, lurte paa deg selv forrige svangerskap og mener faktisk at mine knopper svingte innover foer forrige (og foerste) graviditet. Som alle ting man ofte lurer paa, er heller ikke dette noe problem, heldigvis... =o) F.eks. har jeg en venninne med nesten ikke noe pupper i det hele tatt, men hun har fullammet alle barna sine, veldig lenge. Saa det er ikke alltid utgangspunktet sier noe om hvordan det kommer til aa gaa....
gamla41 Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Man får kjøpt noe å sette utenpå brystet når man skal amme, så det løser seg sikkert for deg!
M&guttane Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Vet ikke om det har noe å si, men jordmor spurte meg på første kontroll om brystvortene min gikk utover eller innover. Regner med at det var en grunn for at hun spurte - men ble ikke noe mer snakk om det da jeg sa at de gikk utover.
kattungen Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Dette lærte jeg da jeg fikk nr 1 på sykehuset. Har en pupp av hver (he-he) og fikk derfor litt startproblemer med ammingen. Ammehjelpen på sykehuset sa at det var forskjell på innovervendt brystvorte og falsk innovervendt. Det siste er når brystvorten kan komme ut. Da er det ofte lettere å få til ammingen. Men å ha det ene eller det andre trenger ikke føre til ammeproblemer. Men jeg fikk det, og brukte brystskjold i en liten periode (ca 6 uker) for så å avvenne babyen. Tror det kan være greit å være mentalt forbredt på at ammingen kan være vanskelig å få til, sånn at man ikke blir helt slått i bakken, men ikke ta sorger på forskudd hvis dere skjønner. Lykke til, da! Dette går bra, man får masse hjelp og oppfølging hvis man får problemer (helsestasjonen eller ammepoliklinikk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå