Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 I februar så skrev jeg søknad om å få jobbe 80% (jobber 100% til vanlig),fikk dette,men nå har jeg tenkt og tenkt og vil heller være hjemme etter endt permisjon i juli...Kan han nekte meg å ta ulønnet permisjon når jeg har sagt at jeg vil jobbe 80%??? Er vel lov å ombestemme seg og sier jeg fra i morra så har han god til å få tak i vikar for kommende bhgår...
Flode Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Utover den betalt permisjonen kan foreldre ta ut inntil ett år ulønnet permisjon hver i forbindelse med familieforøkelse, dette i henhold til arbeidsmiljøloven. Hver av foreldrene har rett til inntil ett år ulønnet permisjon hver, inntil barnet blir tre år. Dette er altså en rettighet du har, og sjefen kan ikke nekte deg dette.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Du har vel lov til å ombestemme deg..... Og du har vel krav på ett års ulønnet perm... =))
Ta sats;-) Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Du har krav på et år ulønnet permisjon, men tror arbeidsgiver har rett på å få vite det 3 mnd før du går ut i denne permisjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå