Gå til innhold

Ny vri på sydendillemaet mitt, og barnefar...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har jeg PLIKT til og fortelle barnefar at vi skal en uke til syden, må jeg spørre han om lov??

Jeg forstår jo det dere sier om at dere ikke vil at barna deres skal reise utenlands uten at dere vet om det, men hva er forskjellen på sverige og spania? Det er jo like fullt utlandet begge deler? Og han forteller aldri meg at han tar med snuppa til sverige... Hva er egentlig greia her?? MÅ jeg si det, eller BØR jeg si det? og kan han nekte meg og ta ho med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville aldri brukt barna på denne måte, for å irritere b.f.. Synes det er etisk ganske forkastelig..men du MÅ vel ikke - på den måten at du neppe blir straffet. men hvordan hadde du selv følt det, o du plutselig hadde fått vite at ungen din var laaangt unna? Og tenk om noe skulle hende, enten med BF her hjemme, eller med ungen din/dere der nede.. Prøv å snu på situasjonen, så tipper jeg svaret er rimelig opplagt

Synes egentig man bør fortelle hverandre mest mulig, jeg - og hva man gjør med deres felles barn

Skrevet

Har du pass til henne? altså reisepass, ikke barnepass, heh.

Skrevet

Så lenge han har tillatt henne å få pass, så bør jo det være greit for hans del. Men det går jo an å nevne det for det. Skal mye til for at han kan nekte.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjipe-laila, jeg gjør ikke dette for og irritere han, jeg gjør det (kanskje) for og bevare freden når vi skal på tur. Vi snakker ikke sammen, what so ever, han forteller aldri meg hva de gjør FØR de gjør det (får greie på det i etterkant), og omvendt. Han velger dette helt selv, fordi han har valgt og legge meg for hat. Jeg spør egentlig om jeg, iflg loven, har plikt til og opplyse han om det, og om han kan nekte...

Sladrekjærringa: ja, jeg har pass til henne, de røde ;o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han har ikke tillatt noe som helst, jeg har foreldreansvar alene

Skrevet

Hehe, ok.

Var det jeg ville fram til. Da kan han ikke nekte deg å dra med henne.

Men jeg tror jeg ville ha sendt en mld, så du ikke får høre det senere, eller han gjør noe lignende når han har henne.

Kjipt om han skulle finne på det liksom, og du feks. er bekymret for at du ikke vet hvor han er, om du skjønner:-)

Skrevet

ok, da blir vel situasjonen noe annerledes..Hvis han er av den typen, mener jeg. me er faktisk ikke sikker på om du ved lov kan ta henne ut av landet uten å melde fra. det ør du sjekke opp:-)

Noe form for megling for å få et bedre forhold, er det umulig? Må jo være slitsomt å ha det sånn:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Megling * 3, rettsmøter *3, det blir ikke bedre, og det kommer det aldri til og bli.. han er av den typen, at når han har bestemt seg for og ikke like, så liker han ikke, så han kommer _aldri_ til og behandle meg på den måten han burde, som mor til hans barn.

Anyway, min påstand om at Sverige og Spania like fullt er UTLAND, er dere enig i, eller?? For han har da mer enn 1 gang tatt ho med "ut av landet" uten mitt samtykke, uten foreldreansvar, and so on.. uten at jeg har lagd noe sak av det altså, ikke misforstå! Jeg er bare redd for at han skal finne på noe faenskap, sånn at vi ikke får reist....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vet aldri hvor han er når hun er hos han... han har tatt ho med på hytteturer maaaaaange timer herfra, uten at jeg vet om det før hun blir levert "hjem" igjen... .

Skrevet

Plikt har du vel ikke..men er jo greit å informere likevel mener nå jeg da.

Greit at BF vet de er utenlands visst det skulle skje noe..

Du MÅ ikke si det, men jeg mener du BØR si det.

Skrevet

Ok. Likevel. Kjenner noen tilfeller hvor barna er livredde for å forsnakke seg om morsommme ting de har gjort sammen med den ene av foreldrene og ny kjæreste, til den andre av foreldrene. Litt sårt og vanskelig for ungen kan jeg tenke meg. Bedre å være åpen om slikt i utgangspunktet. Om eksen har dårlig oppførsel bør ikke du ha det:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg er forsovit enig, men er redd for at han skal lage masse kluss..... åå,hvorfor kan han ikke bare være normal?????

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hun kommer jo til og snakke om det, det er jo ingen tvil., og det skal jeg ikke nekte ho heller. Hun skal dit på onsdag, så jeg vurderte og si det da, om han står lenge nok på trappa til at jeg får sagt noe... åååååååååååå, håpløst detta!

Skrevet

Det er veldig trassig med sånne exer..slitsomt.

Men hadde det vært meg så hadde jeg informert han med en sms rett før vi skulle ha reist..

Bare skrevet vi skal en ukes tur til syden vi nå (landet) ville bare informere deg om det :)

enkelt å greit..

Skrevet

Send en sms og si i fra når dere drar. Eller nevn det før hvis det kolliderer med fars samvær:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vurderte det også, og sende en sms neste mandag, og bare si fra...

Det kolliderer IKKE med hans samvær, vi har flytta mange brikker for og få til det, for og få til og bytte dag med han, er som og vinne i lotto uten og tippe...

Får gå for den enkle varianten da, en sms før avreise eller noe.

Hoff, nei, syns det virker ondskapsfullt... kanskje ringe advokaten i morra og spørre hva som faktisk ER lov...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

MEN, om man har delt foreldreansvar da, hva skal DA til for og nekte meg og ta med snuppa på ferie utendlands??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...