Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Håper dere gir meg et lite svar:-) Jeg jobber i 35% stilling som hjelpepleier. Jobber ekstra hver måned, så jobber vel rundt 90% Er nå fullt sykemeldt pga bekkenet, men får ikke mer i mnd enn det jeg får for 35%, fra arb.giver! Er dette riktig? Jeg får jo ikke tatt på meg noe ekstra, så dette taper jeg skikkelig på...Har jeg ikke krav på sykepenger da?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Du har bare krav på penger for din stilling på 35 %. Hvis du har avtalt noen vakter i sykemeldingsperioden får du betalt for disse, utenom dette får du ingen ting.
vår baby Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Dette var jeg gjennom en gang. Jeg jobbet egentlig bare fast noen dager i uka, men hadde jobbet masse i en periode. I de første 2 ukene som arbeidsgiver betalte fikk jeg bare det vanlige, men i resten av perioden som NAV betalte tok de et gjennomsnitt av det jeg faktisk hadde arbeidet. Vet ikke hvor langt tilbake de tok utgangspunkt i. Som sagt så husker jeg ikke alt for godt dette pga det er så lenge siden, men tror du har krav på mer:)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Det er feil. Sykepengene skal enten regnes fra de 4 siste ukene FØR du ble sykemeldt eller som ett snitt av det du har tjent i noen mnd før du ble sykemeldt. Snakk med NAV om dette. Her er en del av ett annet innlegg som gjelder det samme som deg: Folketrygdlovens § 8-28 regulerer sykepenger i arbeidsgiverperioden. Hovedregelen etter denne bestemmelsen er: "Den aktuelle ukeinntekten skal beregnes etter den gjennomsnittlige arbeidsinntekten pr. uke som arbeidstakeren har hatt i arbeidsforholdet i en nærmere bestemt periode før han eller hun ble arbeidsufør (beregningsperioden). Lovlig fravær uten lønn skal holdes utenfor beregningsperioden." At du ikke er satt opp på vakter den første tiden av sykemeldingen har altså ingen ting å si. Den konkrete beregningen, vil etter hva jeg forstår skje etter bokstav e, som lyder: "e) I et arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter skal et lengre og mer representativt tidsrom enn fire uker legges til grunn." Realiteten er at mange arbeidsgivere tror det fungerer slik som anonym her har redegjort for. Derfor kan det hende at du må slå i bordet med dine rettigheter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå