Isalita Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg er 24+2 i dag, og som dere vet, så fikk vi selvangivelsen her om dagen. Planen min var å vente med å kontakte nav til jeg hadde fått den. Har noen av dere vært der, og hva vil de at man skal ta med seg av papirer og sånn? Har såvidt sett på søknadsskjemaet de har på siden sin. Jeg går i permosjon f.o.m 7.juli.
tjorven75 Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Jeg er heldigvis så heldig at arb.giver ordner alt. Eneste jeg skal gjøre er å levere en søknad om perm til dem, med kopi av en form for bekreftelse. Uansett, det jeg mener å ha hørt er at de ikke tar imot søknader om permisjon før sv.uke 28. Men er ikke helt sikker...
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Hvorfor skal du til nav? I forbindelse med permisjonssøknad? Tror ikke du trenger selvangivelsen for å søke om det? Permisjonssøknaden finner du vel også forøvrig på nav sine nettsider, mener jeg...
Isalita Skrevet 6. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2008 Det er nav som skal gi meg penger mens jeg har permisjon. Selvangivelsen var bare for å få en oversikt over inntekt og formue osv. når de skal regne ut hva jeg får. Jeg har dessverre ikke fast stilling, og faller dermed innenfor de som får utbetalt gjennomsnittet av tidligere lønninger. Jeg har jobbet på samme plass i snart 4 år, men har bare vikariater, så jeg har ikke noen avtale om å komme tilbake etter endt permisjon... På skjemaet står det at jeg må skrive inn hva jeg har tjent de siste tre årene, og hva pappaen har tjent. Hvis jeg finner ut av det (dvs leter litt i papirene, hehe), er det nok? Må jeg dra dit personlig eller er det nok å sende søknaden? Lurer nemlig litt på om jeg må ha en bekreftelse fra arbeidsgiver om at jeg har jobbet så og så mye... Rart hvor stort et lite problem kan bli..
tjorven75 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Er man ikke å regne som fast ansatt dersom man har gått i vikariater i mer enn to år? Man kommer hvertfall innunder "tungt oppsigelsesvern-bestemmelsen" I og med at det er nav, må nok alt dokumenteres.. Tror nok jeg hadde dratt ned og pratet med dem, for å forsikre meg om at de har fått alt de trenger. Da slipper du hvertfall å få søknaden i retur om 3-4 uker ;o/
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Du må vel levere søknadskjema til NAV, i tillegg til å søke permisjon på jobben. Jeg må søke permisjon på jobben på et vanlig permisjonskjema, pluss at jeg fyller ut de vanlige skjema "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon". Dette må gjøres selv om det er arbeidsgiver som utbetaler pengene.
piami Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Hei!! Jeg har også lurt litt som du.. Er akkurat ferdig med en foreldrepermisjon men så er jeg gravid igjen. Har fast jobb men så¨søkte jeg omsorgspermisjon før jeg visste jeg skulle ha en til så nå er jeg bare vikar. Har fått beskjed om at jeg må fylle ut en søknad til NAV om foreldrepenger. Der står det forventet termin. Så når det nærmer seg slutten så må arbeidsgiveren fylle ut et skjema med opplysninger om lønn og levere. ( jeg er vikar flere steder også bare for å gjøre det litt ekstra vanskelig..) Og så må jeg Levere lønnsslipper for de ti siste mnd. Da regner de ut et gjennomsnitt. Fikk beskjed om at det ikke var noe poeng i å jobbe ræva av meg et par mnd hvis dette avvek mye fra resten... De regner ut et gjennomsnitt...
Isalita Skrevet 6. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2008 Så mye styr altså..... Må jeg virkelig vise alle lønnsslippene?? Jaja... De er jo bra frem til nå, men jeg kjenner at jeg ikke orker å jobbe så mye ekstra framover, så da tjener jeg ikke like bra. Men men....helt blakk blir man ihvertfall ikke. Piami, ble du vikar fordi du søkte om omsorgspermisjon, var det arbeidsgiveren din som ordnet med det? Var det noen grunn til at du ikke kunne ha din faste stilling på en måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå