Gå til innhold

Gode råd ang. vekt....

HarPrins,FårPrinsesse FØDEKLAR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) er nå 24+1 uker på vei og har gått opp 12 kilo...dette er 5 kilo mer enn jeg hadde gått opp til samme tid i forrige svangerskap! Jeg prøver å spise sunt og er ute å går el sykler hver dag,men ingenting hjelper på....vekta bare øker uansett!! Så det jeg lurer p, er om det er flere i min situasjon som har fått noen gode råd fra lege\jordmor som man kan prøve for å holde vekta nede?? El må jeg bare godta at kiloan kommer FORT nå og heller ta ett skippertak for å få di bort når jeg er ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du bare må godta at du legger på deg nå. Selv om det er mer enn det du gjorde sist. Du har kanskje mer fostervann,større morkake,større barn osv,mye som kan spille inn.

Lykke til videre i svangerskapet

Skrevet

Takk for det :) får vell bare godta det...er ikke det at kiloene gjrø meg så mye, bortsett fra at jeg kjenner at det blir tyngre og tyngre!!

Skrevet

Er i samme båt. 11 kg etter 24 uker. La på meg 25 sist og syntest det var pyton å bli så tung. Har dessverre ingen gode råd, men vær snill å gi meg en lyd om du får høre noe.

Skrevet

Er 25+6 jeg da og etterhva vekta viste i dag tidlig har jeg gått opp 7 kg men de siste 3 kg har kommet poff på, men jeg har fått mye vann i kroppen, spes fingrene, det er ikke det da?

At du har vannansamlinger som gjør at vekta viser mer denne gangen?

Og kan jo være du legger på deg mer i 2-trimester for så knapt legge på deg i 3 feks?

Sist la jeg på meg 33 kg og håper for all del jeg slipper det denne gangen..

Skrevet

Jeg la på meg 30 kilo sist, og denne gangen har jeg gått opp 14 til nå (uke 40). Det jeg har gjort annerledes er å være veldig forsiktig med salt mat og slikt. Rører ikke potetgull og passer på middagene at de ikke er for salte. Ellers drikker jeg masse vann. Salt binder vann i kroppen, og vann driver ut saltet. Spiser nok også litt mindre porsjoner enn sit, men like mange måltider. Koser meg titt og ofte med godterier:) Lykke til!

Skrevet

Kan bare trøste deg med at siden du faktisk ikke spiser deg stor, spiser normalt ikke for mye snop, store mengder mat og masse usunt så går ofte kiloene veldig lett av igjen.

La på meg mellom 25-30 med begge de to først, spiste sunt og riktig...kiloene var vekk et par dager etterpå med begge. Er ufattelig slitsomt å bli så stor da, men men. Alle på morsiden min som har født har blitt så store, jordmor sa at for meg er det genetisk, og ikke noe å gjøre med....

Nå er jeg i uke 10 og er minus7kg, er så dårlig, så vi får se:)

Skrevet

Jeg passer godt på hva jeg spiser til hverdags og trener masse. Men koser meg litt oftere enn jeg pleide før. Tror det er riktig det som blir sagt her, er man flink og har gode vaner, er det lettere å gå ned etterpå. Jeg har godtatt at kroppen min midlertidig er "tatt over", og nyter faktisk å se at jeg som vanligvis er en liten flis blir kvinnelig og svulmende :-) Føler liksom at det betyr at systemet fungerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...