Gå til innhold

Hvilke papirer /formaliteter må fylles ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 uker på vei, og har vært treg med å sette meg inn i regelverket ift hva som må fylles ut av formaliteter for at alt skal være rett ift. svangerskapspenger/ ferie etc.

Begynner å bli stresset ift tildette,da jeg går ut i permisjon om tre uker! Ja, jeg har lest på NAV sine sider, men blir ikke klokere av den grunn.. Her er det flere ulike skjema; svangerskapspenger, foreldrepenger, engangsstønad...

Er det svangerskapshormonene som gjør at dette er så tråklete? Kan noen hjelpe? Jeg er i full jobb, har vært det siden unnfangelsen, og jobben betaler mellomlegget mellom 6G og min lønn. Far er arbeidsledig, og jeg har lyst å undersøke om jeg kan få overtatt hans del av permisjonen.

Ai ai!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søknad om fødselspenger fyller du ut og sender nav ( se nav .no)

husk å legge ved bekreftelse på at du er gravid fra jordmor/lege. Det kan etterbetales for inntil 3 mnd, men skal arbeidsgiver legge ut er de sikkert takknemlige om du får sendt denne inn snart...

i tillegg må du søke arbeidsgiver om permisjon.

Overtakelse av fars permisjon fordi han er arbeidsledig tror jeg blir svært vanskelig ..

Skrevet

Ring ditt lokale NAVkontor, forklar din situasjon, jobb osv, så vet de hvilke papirer du skal fulle ut og skal kunne sende dem hjem til deg. Sannsynligvis er det skjema om foreldrepenger du/dere skal fylle ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...