Gjest Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Ammer for harde livet her idag... ammet ca hver tredje time opp til idg.Føler at jeg ikke har nok melk.Kalles dette økedag??? har hatt masse melk,og bryst spreng heletiden...så får lit panikk nå...
Legekjærringa Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 kan være begge deler. Det viktigste er at du ikke stresser. Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er; noen ganger ber dem om mer pupp pga. økedager. Du kan se om det går over innen noen dager,altså normaliserer seg til hver 3. time igjen. Hvis det ikke gjør det ville jeg ha anbefalt deg å spe på med MME ETTER at du har ammet/babyen har ligget en god stund...men ikke mer enn 20 min x2 Føler du at du ikke har nok melk og babyen er urolig, så ta kontak med HS. Kanskje babyen kunne bli veid litt oftere en periode for å se på vektøkningen. Man kan jo øke melkeprod. igjen, men det forutsetter at man kan ta det med ro en periode. Det viktigste er jo at babyen er mett og fornøyd........og selv om jeg er FOR amming så er jeg ikke for at babyen skal sulte fordi man absolutt skal få til noe man ikke klarer likevel.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Takk for svar... Han virker fornøyd med det han får.Bare blir litt stresset av at han skal ha oftere og om det er nok. men,som du sier så lenge han virker happy med det han får...så skal jeg prøve å ikke strese...
MJ<3 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Omtrent akkurat på samme alder fikk gutten vår økedag. Hadde også hatt fulle pupper hele tiden før dette, men da var de som sokker med grus i... Hehhe.. Vi hadde to dager med konstant henging i puppen, og det var utrolig slitsomt!! Det er viktig for at produksjonen skal tilpasse seg bebisen din, og det hjelper voldsomt! Ikke gi mme med mindre hs sier du skal gjøre det. Om du gjør det vil ikke bebisen din ha lyst på mer og du vil ikke få opp produksjonen, og da kan du risikere å måtte gi mme hele tiden. Hold ut!
Legekjærringa Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 åååååååh!, he he gratulerer! Helt vanlig lille venn at de henger i puppen hele tiden, spesielt på kvelden. synes du er kjempeflink hvis du allerede hadde klart å få rutine på amming hver 3 time.... :o/ noe som tok meg ett par mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 å så bra da! Da er jeg heeelt normal..thank god.....Har stressa i hele dag altså...og kjent påpuppene mine som har kjent heeelt tomme ut.Men,kjenner det at etter en stuns sa har den ene puppen han spiste av...fylt seg sånn sakt emen sikkert. Jeg var også veldig bekymret her forrige uke at han ikke fikk i seg nok.Fikk veid han...og oh my god...han hadd elagt på seg nesten 1kg på 14 dager.HS bare skratta....he he
grolla Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Jeg har hatt det omvendt, med økeuker og slunkne bryster de første seks ukene! Pupp hver time alle våkne timer døgnet i gjennom. Men etter seks uker fikk jeg også fulle pupper, og nå går det rundt to-tre timer mellom hvert måltid. Men gutten har lagt svært godt på seg, så han har fått nok mat hele tiden. Du behøver absolutt ikke spe på med noe som helst, med mindre du er sikker på at vektoppgangen ikke er tilfredsstillende. Dette kan du evt ta opp med helsesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå