Marie*23 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 ..er man "dømt" til å få strekkmerker under graviditeten hvis man har litt fra før? Altså.. har litt før man blir gravid.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 nei man er ikke d.-.kommer helt an på hva slags hud du har..d er jo og hormonelt..men har du litt fra før kan du risikere å få litt under graviditeten og..å d er arvelig sies d..har mammen din d er du mer i faresonen
gullunge+1imagen Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Man er vel ikke "dømt", men vil tro det er en ganske stor sjangse for det.. ettersom du har fra før kan det virke som om huden din ikke er så elastisk.. Jeg hadde litt på rumpa fra før, og jeg fikk en del strekkmerker, men det er veldig individuelt også.. Hører stadig om dem som ikke får i det hele tatt:) Noen sier det hjelper å smørre seg, jeg tør ikke si for sikkert at det fungerer, men det er jo verdt et forsøk? Jeg smører meg fordeom jeg har en del fra forige svangerskap..
lillemannsmamma Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Vet ikke om det var det som hjalp - mem smurte meg inn med ei olje fea clarins forrige gang - og har ikke ett merke noen steder. Så når kvalmen gir seg skal jeg smøre i vei (makter ingen sterke lukter nå). Men på den andre siden er det vel genetisk kanskje. men smører likevell - huden blir mykere enn med vanlig bodylotion
Blomsterbarn Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Er ikke dømt til å få strekkmerker under graviditeten. Jeg fikk strekkmerker på lår og hofter under puberteten, men fikk ikke et eneste strekkmerke under graviditeten. Jeg var flinkt til å smøre meg med kremer, men vet ikke om det var det som gjorde utslaget
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Tror det er mest genetisk.. Jeg smurte meg hele sist svangerskap men fikk alikevell en del på magen, men bank i bordet dem kom ikke før første dagen på overtid men da kom dem :-( Har enda ikke fått noen nye fremtil nå og håper jeg slipper flere, man MÅ ikke få flere under svangerskapet selv om man har litt fra før, men kan være man er mer utsatt siden man har fått noen fra før.
Marie*23 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2008 Ok. Takk for tipsene! Er en stund til at det gjelder meg, men alikevel. Bra å være forberedt! hehe..
Nesta_L med guttebebis Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Jeg var mye plaget med strekkmerker tidlig i tenårene, men under min første graviditet fikk jeg ingen. Jeg smurte meg mye med en ganske fet krem som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men jeg vet ikke om det var grunnen. Magen min var heller ikke særlig stor :-)
Bebis120408+150511 Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 jeg hadde noen få på sidene før jeg ble gravid,men har ikke fått noe mer etter det.. har termin til tirsdag og håper ikke jeg finner noen...
Marie*23 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. april 2008 Ok. Bra. Får håpe jeg og blir en av de heldige og da. Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå