Gjest Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 hva utdanning har dere? hva går jobben ut på ,hvordan er d betalt i forhold til sykepleien?
Gjest Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 ehh d sko stå hvor mangen års utdanning en trenger..å hva utdanningen går ut pp..er d matte,norsk osv?
ambumamma Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 jeg går det nå. Det er to års utdanning siden det er lagt opp til at man kan jobbe ved siden. Man skal helst være hjelpepleier i bunnen. Litt forskjell på hvor man kan jobbe. I fredrikstad kan man jobbe kun på føde/barsel, mens i oslo kan man i tilliegg jobbe på barneavd og nyfødtintensiven. Vet ikke lønna men den er vel på rundt 250.000 tenker jeg
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 ok..men jeg er omsorgsarbeider..teller ikke d i d hele tatt da eller?må jeg gå om igjen å ta hjelpepleien`? er d vanskelig synes du?
ambumamma Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Der jeg går har de også omsorgsarbeidere og barnoe og ungdomsarbeidere. Jeg er det siste. Men så er det visst stor diskusjon på sykehuset østfold om det er nok. Men vi skal bli realkompetanse vurdert og derav få status som hjelpepleiere hvis det skulle by på problemer. Så du kan søke hvertfall skolen i østfold som omsorgsarbeider. Jeg syns ikke det er vanskelig, for det er så utrolig spennende. Og da gidder man lissom og lese og følge med i timene :-) Det værste lir vel å skrive hoved oppg;-)
sara76 Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 jag är barnepleier. Gick vanlig VG i Sverige, det var då två år. Nu jobbar jag i barnehage i Norge. Barnepleier har blivit räknat som "utbildning" från førra året, gick faktiskt upp en del i lønn pga det. Men før det fick jag vanlig assistentlønn. tjener ca 285000 nu.
☆lillastjerne☆ Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Hei!! Jeg holder på!!! Har undersøkt at og frem for å finne ut hva og hvordan man må gjøre for å bli barnepleier!! Man må ha hjelpepleier i bunn, ett års praksis som hjelpepleier og så kan man ta barnepleier(som er 1 år). Har også barne og ungdomsarbeider, men det holder ikke!! Er usikker når det gjelder omsorgsarbeider, men fikk beskjed om at man må ha hjelpepleier/helsefagsarbeider(heter det jo idag). Men som hun sa oppfor her; det er kjempegreit å ta hjelpepleier og barnepleie, for det er interessant og artig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå