clio Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Da er min 5-åring under behandling for KISS/KIDD. Har vært hos manuell terapeut 1 gang, og vi ser klare forbedringer:) Nå trener vi på egenhånd før vi skal tilbake for kontroll etter 4 uker.
mlk74 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 hei, min sønn på 3,5 år har vært til behandl hos manuell terapeut 1 gang for snart 2 uker siden. Har diagnosen KIDD. Jeg er veldig nysgjerrig på når dere så forbedringer etter behandl og hvordan din 5 åring ellers fungerer i sosiale sammenhenger. Min sønn henger etter motorisk og språklig. Dette påvirker ham også sosialt i barnehagen. Han kan leke paralellt med andre barn men har ikke helt knekket den sosiale leke koden. Er litt usikker på om det er Kidd syndromet som bidrar til dette eller om man i det hele tatt kan forvente at en 31/2 åring bør ha kommet så langt i utviklingen. Vil gjerne høre mer om dine erfaringer )
septi Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 clio: Har din 5 åring problemer med språket siden du har hatt behandling for KISS/KIDD? Har lest en del om dette, men har enda ikke undersøkt min sønn, han blir 5 år i mai, og har veldigt dårligt utviklet språk, får hjelp i barnehagen av spesial pedagog, det har ført til en bra utvikling, men er på langt nær der han burde være. Tenker mye på at det er ikke lenge til han skal begynne på skulen, og vill jo ikke at han skal henge etter med språket der. Hva er det manuell terapauten gjør på behandlingene?
tsi Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Hei Har en sønn på 3 år og 8 mnd. Oppdaget kiss-kidd i 9 mnd alder. Ble mye bedre etter dette. Han henger fortsatt langt etter, utviklingsmessig er han 2 til 2,5 år. Han henger etter både motorisk, språklig og litt sosialt. Har hatt fysioterapaut som har fulgt han helt siden 3 mnd alder. Får ca en uke siden kom vi over noe som heter Dyspraksi. Mye av det som kjennetegner dette passer for sønnen vår. Det står mye om dette på www.dyspraksi.no. Vi har tatt dette videre og kontaktet lege på barnepoliklinikken for å sjekke om det er noe i dette. tsi72
clio Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Min sønn har ikke hatt noen andre tegn enn det motoriske. Språklig sett har han heller vært foran enn etter. Men motorisk har han slitt, både med finmotorikk og grovmotorikk. Gapet ble bare større etterhvert som han har blitt eldre, I tillegg er han født med vacuum, og dette er et faremoment i forhold til å utvikle KISS. Men som liten hadde han ellers få tegn på Kiss. Manuell terapeuten knekker opp stivheter, og korrigerer feilstillinger.
clio Skrevet 13. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg ser forbedrninger. Han har blitt flinkere til å kle på seg, har fått bedre balanse. Ellers fungerer han helt normalt sosialt,og har alltid gjort det.
septi Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg skal bestille time til gutten min på snart 5 år hos en manuellterapaut. Ser innpå KISS/KIDD at vi må reise eit lite stykke dit, men dette må jeg få sjekket ut etter å ha lest mer om det. Vet han har en skjevstilling i nakke, for eg har vert hos Naprapaut med han, det var for å prøve noe alternativt, etter å ha sjekket alt det vanlige når språket er forsinket. Men leser at det er manuelterapaut som bør behandle dette. Naprapauten og maserte og knakk på nakken, men ho har ikkje erfaring med KIDD da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå