Sjefsmegga Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har brukt det flere ganger, munn til munn et par gang, førstehjelp på bruddskade, og kuttskader noen ganger og et ormebitt. Og har lagt en kvinne som hadde epilepsianfall i stabilt sideleie så fort værste ristinga hadde gitt seg, det jeg reagerte på da var alle de som hasta forbi før jeg rakk bort til henne selv, jeg var egentlig på vei inn i bussen med barnevogn selv, men bråsnudde. Buss-sjåføren kjørte selvsagt avgårde.... Dama kom seg fort og jeg tilbød meg å ringe etter amulanse, men det mente hun var unødvendig, takka for hjelpa og sa at hun var helt ok.
Pysa Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 stabilt sideleie mange ganger (har jobbet med elev med epilepsi) aldri mtm, har aldri kommet i en sånn situasjon.
pøber´n & je Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Hvis du mener stabilt sideleie etter epilepsi anfall er førstehjelp, har jeg gjort mange. Ellers har jeg gjort HLR 1 gang, men han døde dessverre. Eller så har jeg tatt MTM på endel brukere på jobben etter OD
Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Ikke alvorlige ting som krever hjertekompr. og munn til munn, men har brukt endel vanlig sårbehandling, sjokkbehandling, brannskader, bruddskader og ikke minst ved epilepsianfall ja.... (ikke mye å gjøre men så lenge de er omtåket i etterkant så kan man i alle fall få trent på stabilt sideleie...hehe)
Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Har gjort det veldig mange ganger, både trafikkulykker, hjertestans (på svarteste skauen), motorsykkelulykker, brudd, leiteaksjoner etc
*ale* Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Mange ganger... Har en jobb som innebærer kontakt med mennesker med selvskadingsproblematikk, suicidforsøk, overdoser, utagering, skader, branntilløp etc etc,.. Oi hørtes litt ille ut nå.. hehe.. Men vært borti det meste ja.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Måtte ta Heimlich-manøveren på hunden min en gang, det er heldigvis det eneste. Reddet også ei lita jente fra å kveles, hun hadde hoppet fra verandaen og hengt jakken fast i rekkverket, men hun pustet heldigvis selv da jeg fikk henne løs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå