Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hvorfor har jeg ingen mulighet til å nekte barnefar samvær når han er en lat hasj røyker og nesten aldri stiller opp, spsier piller i perioder osv.. Jeg kan miste ansvaert for henne ved å sende henne avgårde å sånne ting skjer der når jeg vet det, men jeg har jo ike lov å nekte han samvære heller.. Fader ass.. noen her som har klart å nekte samvær, hun er så utrolig urolig etter å ha vært der, å jeg bruker flere ager på å få igang legge rutiner igjen osv.. Jeg er så lei av å sende hun bort.. (kunne ønske jeg var yngre, dummere å ikke viste hvem far var:P)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Snakk med barnevernet. Si din bekymring, og be om støtte til å ikke måtte sende ungen til faren. Du kan også kreve at det samværet han skal ha, skjer med deg tilstede(det vil da kunne bli avkortet til dagtid), eller at han har samvær under oppsikt. Da nekter du han ikke å se ungen, og du har samtidig kontroll:) Jeg vet dillemaet; barnevernet kommer til deg, om de får bekymringsmelding på far. Og samtidig kan du stille dårlig, om du nekter å la far ha samvær. Jeg har slitt her også. Dette er fordi de etatene som er involvert i dette, ikke samarbeider om reglene og bruker ulike lovverk i arbeidet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 men problemet er at jeg kan ikke si noe på at han røyker hasj når han ikke har henne, men dette sitter jo i i tre mnd eller noe så en urinprøve for å bevise noe vil ikke være noe nyttig.. I følge advokaten hans kan ikke jeg betsemme ove han å hva han gjør, men hvordan kan jeg bli tvunget til å sende hun avgårde til han når jeg vet han gjør dette.. han bor også sammen to andre, hvor den ene spiser piller og den andre røyker også daglig hasj. Men noen bevis har jeg jo ikke.. Må ha så mye bevis, men det hjelper jo ikke når jeg vet hva som stemmer inne i meg. Å jeg har tatt kontakt med barneværnet, så lenge hun bor mesteparten av tiden hos meg, er det ingenting de kan gjøre!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Skaff deg advokat selv:) Ikke hør på hans advokat, for han passer sin klient og ikke deg og barnet:) De kan være nokså slu, disse advokatene. De kan vri og vrenge litt på "sannheten" om ting, uten å gå utenfor lovverk osv. De vet om smutthull osv. Har du lav inntekt, så kan du ha rett på fri rettshjelp, og da blir advokat gratis for deg. Det kan du spørre advokaten om på forhånd. Du kan jo bare nekte å sende ungen, og se hva som skjer da. inntil han kan bevise at han ikke bruker noe. Du har jo reell grunn til å holde ungen tilbake, med tanke på hva du vet. Selv om du ikke kan bevise det. Og viser det hasj osv på urinprøve, så blir det jo hans sak å bevise at han ikke har brukt når han har ungen. Og det med de han bor sammen med; de kan jo være ustabile pga rus(piller, tenker jeg på da). og det med barnevernet; de kan ikke gjøre noe nå ,men den dagen de får bekymringsmelding på faren, så er det DEG de kommer til, og spør om hvorfor du sender ungen dit når du vet hva som foregår der. Det vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå