sinikka Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har ganske sterk bekkenløsning, og gruer meg litt til fødselen nå merker jeg. Har termin i slutten av juli, så det er enda en stund igjen. Men så har jeg kommet på - muligens litt for sent - at det kan være lurt å føde i vann på ABC-klinikken (Ullevål). Er det noen som har erfaringer med å føde i vann med bekkenløsning? Tror dere det er for sent å søke fødeplass der nå? Jeg har jo alt fått plass på vanlig fødeavd..., men så er det dette bassenget jeg så gjerne skulle hatt.. Får sjekke dette imorgen, men lurte altså bare på om noen her hadde noen tips.
Lucky luci Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Har født på ABC-klinikken for noen år siden, men har ingen erfaring med bekkenløsning så akkurat det kan jeg ikke svare deg på. Ville bare benytte sjansen til å anbefale ABC på det sterkeste og spesielt fødsel i vann! Fantastisk smertelindring synes jeg og det var med på å gjøre dette til en flott fødselsopplevelse. Ring og snakk med dem for å finne ut om det er for sent å søke. Mulig at det kan være lurt å oppgi noen flere grunner til å ville føde der enn BL, det er jo en alternativ fødeklinikk så man bør ha gjort seg opp noen tanker om hvorfor men ønsker å føde uten kjemisk/medisinsk smertelindring. Og en av måtene man forbereder seg på denne type fødsel er jo å få oppfølging av jordmor på ABC under hele graviditeten fremfor å bare dukke opp ved føsel. Kanskje lurt av deg å tenke gjennom dette før du søker? Ta uansett kontakt med dem så får du vite mer!
reekleim *fødeklar* Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Jeg har født mine 2 siste barn på ABC, og i vann der. Jeg kan ikke tenke meg noen annen måte men dette er jo helt individuelt. Hvis du ikke skulle trives i vannet så er jo det ingen krise, hele harmonien og filosofien over Abc er fantastisk. Jeg anbefaller og ABC på det sterkeste. Vet ikke hvordan bekkenløsning spiller in på fødsel, denne gangen sliter jeg med det selv men håper og trur at det kommer at gå så fint så fint. Jeg skulle egentlig føde min første datter der. Visst ikke at det fantes en plass som hette ABC før jeg var 34 uker på vei. Men jeg fikk plass. (kunde ikke føde der alikevel pga sete fødsel) Ring og prat med dem. tel hverdag 9-11: 23015656 Da kommer du til Emmy hun sitter med timebestillinger, hun kan sikkert svare deg eller koble deg videre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå