Gå til innhold

Til dere som har hatt/har bihulebetennelse...... :((


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

 

Sliter så innmari med en bihulebetennelse som jeg ikke blir kvitt!!! Har hatt dette i snart 3 mnd. prøvd en Apocillinkur uten effekt. Er nå på 4 dag i en ny kur, denne gang Amoxillin, og synes ikke den har virket heller.

 

Har jo lite lyst å ta disse medisinene nå som jeg er gravid, men jeg er rett og slett desperat!! Prøver alt for å bli kvitt hodepinen og tettheten...

Har en crp på 59.

 

Har prøvd å skylle med saltvann/saltvannsspray - uten effekt.

Bruker også mye Rhinox, selv om det ikke er så lurt over tid....

Paracet funker heller ikke.

 

Hører jo ofte at disse penicillinkurene ikke virker på bihulebetennelsene, men hva virker da?? Er det noen med andre forslag? Hvilken type penicillin fikk dere evt, og virket den?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, stakkars deg... Prøv nesehorn som man får kjøpt på apoteket- det må jeg ty til:-) Er flyvertinne og har slitt mye med bihulebetennelse og er blitt allergisk mot den type penicillin som tar det. Nesehornet er litt vanskelig å få til i begynnelsen , men det renser virkelig opp i hele systemet altså- gå og spør på apoteket!

 

og god bedring:-)

Skrevet

Jeg har også slitt mye med bihulene.

 

Det jeg gjør nå er å ta neseskyllinger (med nesehorn og saltvann) sånn av og til, men daglig hvsi det er noe på gang. Har også fått en nesespray Nasonex av legen min som jeg bruker forebyggende. Den er slimoppløsende. Hold deg unna de standarde nesesprayene som du får repsetfritt (med unntak av ren slatvannsoppløsning), for de er nemlig slimuttørrende og det er ikke bra for bihulene.

 

Det finnes også alternative behandlinger har jeg hørt, feks ansiktsmassasje med fokus på bihulene. Shape4Life har et slikt tilbud. Nå er ikke jeg gravid, men hadde jeg vært gravid med bihulebetennelse ville jeg prøvd noe alternativt tror jeg hvis neseskylling ikke hadde funket. Er ikke sikker på om Nasone er farlig for gravide, men hør med legen din.

Skrevet

Prøv Fenu Max tabletter (bukkehornfrø), det kan løse opp i ting. Og så evt horn til neseskylling.

Skrevet

Prøv Bisolvon! Fåes kjøpt på apoteket! Mannen min plages masse med bihulene, og disse tabelettene/ mixturen fungerer kjempegodt! Kan takes når du er gravid også:)

 

Masse god bedring:)

Skrevet

Tusen takk for gode forslag. :)

 

Skal se om jeg ikke kommer meg ut av huset i morgen, slik at jeg får prøvd noen av dem. Er litt skeptisk til helsekostprodukter....men får prøve de andre først...

 

:)

 

 

 

 

 

Skrevet

Jeg har hatt stor nytte av akupunktur. Så om du ikke er redd for nåler, prøv det! Bruker også mye ørelys. Det er et kremmerhus av bivoks som tennes på i øret til det brennes et vakum i øregangen.. Ikke noe hokkuspokkus der, altså! :-) Og alt dette er 100% ufarlig for lillemann i magen, så jeg bruker mye heller dette enn anib. Lykke til og god bedring!

Skrevet

Huff søren også....jeg som ikke liker nåler...æææsjj

 

:) Men takk allikevel

 

Skrevet

Hei...

 

Ville bare si at jeg også har bihule betennelse.. jeg tåler ikke vanlig penicilin og har fått noe som heter dalacin...

 

de fungerer kjempe fint på meg...

 

Lykke til

Skrevet

Antibiotika som heter Klacid hjelper meg.

Og saltvannsnesespray, Otrivin, men kun en kort periode for denne kan gjøre deg mer tett i desa, Nasonex og akupungtur.

 

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...