juli-prins:) Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hei jenter:)jeg er i uke 25 og har ikke fått noe som helst av strekkmerker eller noe av hva det måtte være, MEN i fjeset(kun i fjeset) har jeg fått en del sprengte blodkar..hmmm.hva kan jeg gjøre?andre som har opplevd dette? litt oppgitt akkurat nå:/
nat&alex Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 hei. Er i uke 18 og har fått sprengte blodkar på siden av magen, rett over hoftekammen. Blir også oppgitt og vil ikke ha mer!!
juli-prins:) Skrevet 7. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2008 Men vet vi hvorfor det kommer?:)og om de forsvinner etter fødsel?hmmm..for det er jo ikke strekkmerker, det er bitte små sprengte blodkar:)
Mamman til Ovedie Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Sprengte blodkar forsvinner IKKE av seg selv dessverre.. Men anbefaler dere, spesielt i ansiktet, å beskytte huden godt med en god fuktighetskrem for å forebygge dette.. DEt forsvinner dessverre ikke etter fødsel heller.. Må taes med laser eller elektrolyse.. Kan bli mindre synlige men ikke borte :-(
anette&tutta mari :) Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 oi vet du, kjenner meg igjen her! jeg fikk sånne røde utslett/sprengte blodkar i ansiktet og trodde først jeg reagerte på ansiktsvasken eller kremen jeg brukte. Men etter en dag med intens oppkast så så jeg faktisk at det kom av det. At jeg anstrengte meg så utrolig mye når jeg kasta opp, slik at jeg fikk sprengte blodkar i ansiktet! juli-prins: kom dette etter at du kasta opp? Eller er jeg helt på jordet?
Buble Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Oi, dette opplever jeg nå! Anette: har det gått litt vekk hos deg? Jeg ser ut som at jeg har blitt banket opp. Er helt blå og srengt under venstre øye, samt at hele øyet er rødt. Tør ikke gå ut:/ Vil dette ALDRI gå bort?
anette&tutta mari :) Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 ja det er borte nå! første gangen syns jeg det tok et par uker, men det var fordi jeg kasta opp hver dag.. sist gang kasta jeg opp pga. et eller annet jeg spiste, tror jeg.. det tok ca en uke.. jeg ble ikke blå, men fikk store røde prikker rundt og mest ved siden av øynene og litt nedover kinnene.. ja, tilogmed under haka fikk jeg!
Buble Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Håper det går vekk for meg også, men sliter med hyperemesis, så her stopper ikke opkasten:p Men seriøst, det ser ut som at jeg BLØR på øyet. Nesten alt det vite på det venstre øyet er helt rødt:/ Men til dere andre som har litt mindre enn meg: har hørt at hemoridekrem skal virke. Men her er det viktig å være forsiktig. Smøre tynt lag, og fjerne det ganske kjapt. Er ikke heilt sikker å hvor lenge man skal la det virke, men fant det i en annen tråd her inne. http://www.barnimagen.com/forum/thread/137303731
juli-prins:) Skrevet 7. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2008 Tusen takk for flotte svar:)Har kastet mye opp, men kan ikke huske de kom i sammenheng med det, føler de dukket opp over natten egentlig:/Bruker en god del penger på gode hudprodukter så det kan ikke komme av det heller. bruker md formulation, fungerer kjempe bra! Blir lei meg nå når jeg ser at det ikke kommer til å gå over av seg selv.?!? Skjønner det hvis de hadde oppstått utenom svangerskapet, men har hørt at det kan roe seg og trekke seg tilbake??Ser at jeg har fått noen små på ryggen også nå(eller samboeren min så det,he,he). Søren så dumt:(...MEN det er verd det:)vi får bare tenke det,he,he:)Mann kan vell ikke bruke laser nå som vi er gravide, syns jeg har hørt det?!?Hvis ikke får jeg kaste meg på hermoridekremen som mille og prinsen anbefaler;)
lana<3 Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Jeg sliter ikke med dette problemet selv til tross for at jeg har hyperemesis jeg også, men husker sist gang samboer og datteren min hadde spysyken, de fikk begge røde øyne og masse røde prikker under øynene, samboer så ikke ut etter som dagene gikk og når prikkene under øynene begynte å gro ble de brune og blå og det så jo ut som han hadde fått seg en smell og to...he he...på datteren vår ble prikkene bare røde og så forsvant de dagen etter hun sluttet å spy...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå