Gå til innhold

vurderer nr 4....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min vurderer å få nr 4...men begynner å få litt kalde føtter. Er 36 år og føler meg kanskje litt "gammel " .. tenker og på alle praktiske ting som må forandres.

Tenker og på at sjansene for at det kan oppstå kromosomfeil, ettersom alderen blir høyere.. 5 uker siden jeg sluttet med p.pillen.

Noen som har 4 her eller prøver ? Hva tenker dere om alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk barn nr 2, for øvrig helt normalt pikebarn, drøye 2 måneder før min 38 års dag, og barn nr 3 etter passerte 42 år.

Tok blodprøve og UL undersøkelse ved 3. graviditet for å se etter eventuelle avvik ved fosteret. Fikk etter testen beskjed om at alt var OK.

Det er bare du og din mann som kan avgjøre om dere ønsker å satse på et 4. barn, men ved en eventuell graviditet kan du jo få UL og duotest om du ber om dette (etter 38 år er det automatikk i slike tester).

Skrevet

...jeg vurderer også nummer fire, men har ikke mannen min helt med meg, så det er ikke sikkert at det blir. Jeg er født i 1973 og fikk tredjemann høsten2006! Føler at det er "nå eller aldri", litt med tanke på at nummer tre skal få en "jevnaldring", de to eldste er tette i alder og har mye glede av hverandre!

Tenker på det samme som deg, vi har det jo så fint, tenk om noe er galt med sistemann og hele familien inkludert de tre barna vi allerede har blir rammet...

Men sånn er livet, ingen garantier deles ut, og det er jo sååååå mye større sjanse for at det går bra! :-) Da er det bra HERLIG, da! :-)

Sett i gang! Herlig med stor familie! Det er iallfall det jeg ønsker å ha fokus på i årene mellom 25 og 50, så får jeg være "ung og frank" etter det! :-)

Skrevet

Jeg har mannen min med meg og jeg, så vi har nå bestemt oss for å prøve :) Er mye mer bekymret nå merker jeg, for at det skal være noe galt med barnet....men det går vel an å ta tester.

Siste jente i 2005 vi da :)

Skrevet

Hei! Jeg fikk nr 4 da jeg var 39. Han er nå 20 mnd. Har fra før tvillinger på 16 og en på 11. Og nå har vi bestemt oss for å prøve på en til,-synes det er fantastisk å å barn i "moden" alder:) Jeg er nå 41. De store barna er bare så hjelpsomme og omsorgsfulle...

Skrevet

Så herlig! :-) Det lønner seg å starte tidlig, for da rekker man flere! :-) De eldste blir som små "tanter" og "onkler" de da! :-)

Skrevet

ja, starter man tidlig kan man holde på noen år :) Min eldste vil vel være 15 når vi får en til. Hvis vi får da....

Skrevet

Hei.

Vi prøver på nr 3,som lar vente på seg...

Har en på 10 og en på 16 år..

Hvis jeg forhåpentligvis blir gravid i løpet av et par måneder,kommer babyen på 17 årsdagen til sønnen min!!!!:)

Skrevet

Hei...

Jeg venter nr 4 21.mai, og blir 40 i juni. Jeg var i samme situasjon som deg. Følte meg litt gammel, men nå syns jeg det er en herlig tanke å bli mor i voksen alder. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for at det ikke ble flere nettopp pga alder. Men så tenker jeg at en er jo ikke eldre enn en føler seg, og er ønske om flere barn tilstede, ser jeg ingen grunn til at alderen skal være til hinder, men innenfor rimelighetens grenser.. Ønsker deg bare lykke til med vurderingen om å få nr 4. Din alder er det ikke noe å si på. Ung enda du...Men en må gjøre det som passer best for sin familie.. For oss var det riktig å få nr 4. Vi gleder oss veldig.. Det gjør de andre barna og. De syns det blir stas med en etterpå klatt.. De andre er i alder 10-17. Så da har vi mye god hjelp og... Stå på, om det er dette dere ønsker.. Lykke til

Skrevet

Hei. Bare en liten kommentar:) Er ikke helt riktig at det er automatikk i tidlig ultralyd/duotest selv om man er over 38. Fikk min 4. som 39-åring, og tok ingen tester utover det"vanlige". Kunne tatt hvis jeg ville selvfølgelig...

Skrevet

Stå på! Det er en gave å få barn.Jeg kjenner så altfor mange som sliter eller forblir barnløse hele livet, så jeg sier bare at hvert barn er en gave fra oven.Og så har dere jo barn som kan hjelpe til.Absolutt en fordel som andre også skriver.

Og mht kromosomfeil osv, så er du ikke i "faresonen" riktig ennå.Synes du er "ung" jeg..*blunker*

Vi prøver på nr 2 nå.Nærmer meg med raske skritt 40...Men jeg synes junior fortjener en lillebror- eller søster.

36 er ingen alder! :-) Bare stå på du!

Klem fra

Skrevet

takk for svar alle sammen ! Vi er nå i gang med å prøve, så får vi se hva som skjer :) Vi har vel kommet fram til at kommer det en til så er han/hun hjertelig velkommen, og så får vi ta det derfra. Mannen min har nå sagt til mange allerede at vi ønsker oss en til :) så han er vel klar.

Blir spennende å se om TR kommer eller ikke .)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...