Gå til innhold

Noen her i dag som driver med hest og horsemanship??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange meter i diameter er en rundpaddock??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var noe sånt, men var ikke helt sikker.

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Kan ha større også, men det lønner seg ikke..

Skrevet

Ja det er noe med det:)

Skrevet

Tusen takk:)

Sliter forøvrig litt med å "ta med meg" arbeidet i salen... hehe:) Fungerer veldig bra på bakken men litt verre i salen, så nå har jeg bestilt meg boka til Per Werner. Håper jeg får noen tips der.. hehe:)

Skrevet

Aha! Det kommer nok etterhvert. Er ikke noe god på det selv enda, men blir bedre når jeg får begynne å ri igjen;)

Skrevet

Jada det gjør det nok:)

Gleder meg til å få tilbake hesten min nå ja:)

Skulle egentlig selge han, men klarte det ikke gitt... hehe:)

Skrevet

Hehe.. Okai, hva slags hest er det da? Når jeg får av gipsen og fått trent opp igjen ankelen min skal jeg ENDELIG komme i gang med treninga av ei aldeles nydelig araberhoppe. Trent en am.varmblods før ;)

Skrevet

Fine hesteraser det og ja:)

men liker den litt tyngre typen jeg da.. hehe:) Har en, tja hva skal jeg kalle det, en lett tungdøl, hehe:) Han er egentlig en blanding av 3/4 tungdøl og 1/4 kaldblods. Men han har fått veldig mye av tungdølen i seg:) Aldeles nyydelig "liten" gutt, hehe:)

Ja, det er kjipt å ikke få drevet med hest.. Hadde egentlig ikke tid eller så altfor mye penger i en periode rett etter at snuppa blei født. Og la han ut for salg. Satte han ut på prøve frem til sommeren, sånn at jeg skulle få tenkt meg nøye om. Og nå har jeg fått muligheten til å ha han her hjemme, og litt hjelp av ei venninne. Så nå så fort frosten har gått, skal vi igang med å lage ei innhegning til han:) Gleder meg enormt til han kommer tilbake:) Har savna den hesten så utrolig mye. Han har en helt unik personlighet jeg ikke har sett maken til. Verdens snilleste mot barn, mennesker ellers og andre dyr:) Lille jenta til hun som har han nå på snart 2 år, har leid han:)

Men han blir litt stri på tur, han blir så utrolig sterk. Så får litt å jobbe med når han kommer hjem. Men gleeder meg til å sette igang:)

Hobby du driver med, eller konkurrerer du??

Skrevet

Oi! Ja, jeg har sagt at hvis jeg skal kjøpe meg egen hest når mini blir litt større, så blir det en døl.. Har en forkjærlighet for de av en eller annen grunn.. Eller så blir det en varmblods ;D Elsker hester med litt fres i :D

Godt at du slipper å selge han da ;)

Nei, mest hobby, men har deltatt på distanseritt.

Skrevet

ja de er vannvittig vakre:) Har alltid hatt på følelsen at om jeg rir en sånn "porselens" hest som jeg kaller det, er jeg så redd for at de skal knekke beina når jeg rir i skogen... hehe:)

Er hobby her også:) Har ikke vært med på noe konkurranse greier jeg da:)

Har en drøm om å lære hesten min noen sirkusøvelser:) Så det må jeg nok prøve på når jeg får han hjem:) hehe:)

Skrevet

Hehehe.. Dølen tåler litt mer ja.. Den varmblodsen jeg trente var ingen porselensdukke, men det er klart at en døl som er skikkelig bygd er jo helt genialt. Iallefall for meg som rir mye i Nordmarka og inn til hytta. Langdistanse er knallmoro ;)

Hehe.. Er jo lov å prøve, spørs jo hvor gammel han er ;D

Skrevet

De er litt mer hardføre iallefall:) hehe:) Ellers er porselens hesta veldig nydelige å se på i dressur ol:) Ikke like elegant å se en diger tungdøl valse rundt på ridebanen i dressur øvelser.. hehe:)

Rir veldig mye i skauen vi også:) Opp og ned bratte bakker, skråninger ol:) Var på skikkelig skau tur med ei på en fullblods, merka tydelig forskjell på fjellgeita mi (som hun kalte han:) ) og bane hesten hennes ja:) Odin tura fram og gikk over alt, mens denna andre måtte virkelig tenke over hvor han gikk henn... hehe:) Artig:)

Odin blir 9 år til sommeren. Litt i seneste laget, men han er utrolig lærevillig:) Også er det først nå han er ferdig vokst (håper jeg iallefall.. hehe) Så det har ikke vært så gunstig å begynne noe særlig før... Det grunnleggende har vi inne fra horsemanshipen, så det har vi trena på lenge. Nå gjelder det bare å prøve seg på øvelsene:) Og det er visst ikke noe særlig å drive med på en hest i vekst... Så detta blir skikkelig spennende ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...