Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere som har bygd hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som vi får bygd vårt eget hus! Jippi! Det jeg trenger innspill på er gode og dårlige løsninger som dere har oppdaget underveis. F.eks ting som kunne vært gjort på en annen måte, både når det gjelder interiør og f.eks. planløsninge.. Sikkert noen som har gjort seg opp noen mening om sitt nye hus! Og ikke minst løsninger som er gull verdt!

Videoannonse
Annonse
Gjest dagdrømmer
Skrevet

Stikkontakter v kjøkkenbenken!! Det er der dårlig med her...fatter ikke hva vi tenkte med.

Skrevet

Ja, det er jo litt greit å ha! Man kan jo ikke huske alt ;-)

Skrevet

Legg heller billigere gulv f eks i stua på kjøkkenet og barnerommene, og legg mer penger i det elektriske. Gulvene kan du fikse på seinere når barna er ferdig med og slite på dem. Det elektriske får du sjeldent gjort noe med......maaaasse stikkkontakter......møbler huset før dere bestemmer hvor dere skal ha stikk og slikt, mtp tv stereo slikt.....

Skrevet

Kjøkken med mye benkeplass og spiseplass

Så mange boder som mulig. Gjerne både inne og ute.

Eget vaskerom.

Eget gjestetoalett.

Garderobeplass, gjerne garderoberom.

Bygg kjeller selv om den blir helt under jorden. Utmerket plass til lagring, matboder, kjølerom, vaskerom osv.

Tja... sikkert mye mer men kommer ikke helt på alt nå... ;o)

Skrevet

Visst du skal ha eget vaskerom må du prøve å IKKE få det vegg-i-vegg med et soverom! Ganske irriterende visst du noen ganger bare MÅ vaske den og den genseren til neste dag, visst ikke du har en veldig lydløs vaskemaskin da:)

Skrevet

Det var da voldsomt, Anyone!!

Skrevet

Vindfang er ett must for meg hvertfall. Men om du ikke "må" ha det, så ha for all del ikke trappa til 2. etg rett ved inngangsdøra. Det er så tullete. Vær så raus som overhodet mulig med romstørrelsene. Bygg heller med enklere utseende og bruk pengene innvendig, det er noe vi skal tenke på om vi bygger igjen:)

Mine tanker da. Og ja, som ei nevner, vær raus med stikkontakter. Jeg skal også ha vegghengt do neste gang:)

Skrevet

PS! Ikke at huset vår ser så fantastisk spennede ut nå altså:) Men det drar en del penger med masse utstikk og karnapper og slikt:)

Skrevet

Hvis dere kan unngå det, ikke ha dørstokker mellom de rommene som kommer til å bli oftest vasket. Det letter masse på vaskingen.

_Minst_ to stikkontakter på badet.

Lag en pappmodell av huset i riktig skala så dere kan se hvordan romløsningene blir. Det er lettere enn å se på en tegning.

Sentralstøvsuger.

Skrevet

Ha tett trapp (lettere å vaske og ting faller ikke videre nedover),

boder (vi har kun en bod og det holder IKKE),

Vaskerom med egen inngang (og gjerne dusj supert når sølete unger og hund som vi har kommer sølete hjem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...