Gjest Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hei! I tillegg til å være ganske kvalm- fra morgen til kveld er jeg i det siste blitt sliten i magen. Nesten som om jeg har trent, ikke støl sliten, men sliten i hele magen. Hva kan dette være? Bør jeg bekymre meg? Noen som har opplevd dette? I tillegg har jeg hørt at de osm er ekstra kvalme enten venter jente, et barn med downs eller tvillinger. Noen osm kan avkrefte eller bekrefte dette?
Hilde_85 Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Jeg kan bare si noe om kvalme, var kvalm til uke 13-14, men mye oppkast før det. Etter dette ga det seg gradvis og noen mente og at det hadde noe med jente å gjøre. Men jeg venter en gutt!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Hei, jeg har også hørt at man blir ekstra kvalm med tvillinger eller jente...og leste et innlegg her for en stund siden ang. kvalme og downs også. Jeg lider også av ekstrem kvalme, vet ennå ikke kjønn eller om det kan være tvillinger, men har to jenter fra før der jeg ikke var antydning til kvalm. Så da sa legen 1. enten får du tvillinger 2. ellers så kommer gutten nå.. Så det gjelder tydeligvis kanskje om man har et annet kjønn enn det man har fra før og...Men vet også at kvalmen har de funnet ut veldig lite om hvorfor man blir det. Les på forumet svangerskapskvalme, der står det mye. Vet ikke hvilken uke det er i så det med støl i magen er vanskelig å svare på, var det endel uti svangerskapet med de første mine. God bedring til deg, vet hvordan du har det, klem
Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Takk for betryggende og godt svar Har gutt fra før så hadde vært morsomt med jente nå Var ikke kvalm eller noe i mitt første svangerskap så det å være slått ut og dårlig er nytt for meg. Er i uke 10 så jeg håper virkelig den forsvinner snart. Er i avsluttende fase av masteren min og må ha den ferdig til 31.mai. Håper formen kommer seg snart God bedring til deg også ) Klem
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 jeg er også i uke 10...overasket over uvventet kvalme ja, når jeg ikke merket noe med de andre. Har vært dårlig i 7-8uker nå så håper for alt i verden det gir seg snart...Nå er det jo sykemelding som gjelder for meg, kan ikke være noe ok å ha et sånt press med å gjøre ferdig masteren i tillegg. Da hadde jeg fått lit småpanikk tror jeg. Men alt går, og man gjør det man må. Tøft å være sånn når man har barn fra før og, ikke like lett å slenge seg på sofaen når det flyter og det er ting som burde vært gjort hele tiden. Heldigvis kommer det jo noe godt ut av dette.. og trøster meg med at kvalmen er et godt tegn på at alt er bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå