Gå til innhold

hvor mange ord har deres 1åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt spennende å høre hva de andre på samme alder kan si;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sier:

mamma, pappa, se der, hei, hadet og takk takk.

Skrevet

Min sier bare mamma og der :-) Ellers så har han sitt eget språk og "snakker" mye :-)

Skrevet

Det er jaggu ikke mye, hun har sagt mamma og pappa, men det ble plutselig slutt på det. Hun holder på med å lære å gå, så jeg regner med at det holder med en ting av gangen :-)

Skravler som en foss, men det er ikke helt forståelig hehe.

Skrevet

Så godt å høre at det ikke bare gjelder gutten min Sanasol :-)

Skrevet

Vesla vår sa bare et par ord til ett års dagen sin; mamma og der, men ei uke etterpå -iløpet av påska, kom det mange nye!!!! Var helt overvelda!!

Dukke (gukke), sko (kkko) boka (ooookkkka) Rune (juie)"datta" som ble til "pappa", ditte (sitte) hade, anna (tanna)næ-næ(nam nam)nåne (låne) kkkåkke(klokke)

Så morro!!!

Men hun har vært sent ute motorisk sett da, rulla seg rundt, åla seg fremover og krøp sent i forhold til andre på samme alder.

Skrevet

Her også prater hun som en foss, men mye uforståelig. hehe. men har mange ord som er tydelige da. Begynte tidlig, rundt 8 mnd alder. Nå kan hun: mamma , pappa, takk takk, hei, natta, den, der, nam nam, hanen, katta og derre (når hun lurer på hva ting er og peker) og hun kan også en del dyrelyder da:) er såå moro fordi det kommer noe nytt hver dag.

Skrevet

amalie er 16 mnd da, hun sier ganske mange ord:

mamma,pappa,hei,hade,takk takk,nam,æsj,voff,gakk gakk,pus,mann(vann)hehe, å nå har hu lært å si enga:) som i vålenga:) så da er jeg veldig fornøyd:)

Skrevet

Jenta mi har akkurata fylt ett år. Hun kan si følgende:

mamma, pappa,nam-nam, takk-takk, se, hei, nei

Skrevet

Så hærlig!;)

Er så søtt når de begynner å prate...! Noen ord mer forståelig enn andre så klart men..:D

Gutten min sier mamma, pappa, tanta, bade, nam-nam, der, hei, opp der (når han vil opp til dem han strekker seg mot) og da-da til dagmamma.

De fleste ord utenom mamma og nam-nam lærte han seg plutselig i en fei rundt 1 års dagen;)

Skrevet

på ettårs kontrollen kunne hun si mamma, vov og nam

Skrevet

Hun sier hadet, ball, mamma og dada(pappa) 14 mnd. Nå begynner det å komme ord i fleng. Holder lange foredrag for seg selv.

Skrevet

Mamma

pappa

vov vov

ja

nei

oui oui (hehe, vi er ikke noe som helst franske)

hade

der

hei

oi

Han er 14 mnd:)

Skrevet

mamma, pappa, ute, voff voff, nam nam, ja, få se, hva er det

:)

Gjest venus 2
Skrevet

Jenta vår er 17 mndr og hun sier:

mamma

pappa

pus, mjau, der er pus

se der

vov,vov

ball

1, 2, 3 , 8

bil

bie

eple

banan

nåne (låne)

traktor

Skrevet

13 mnd å sier:

Mamma

Pappa

vov vov

Navnet på hunden våres.

Vrinsker som hestene;P

Se

Der

Takk,takk

haja (hadet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...