Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Er det noen som noen sinne har hørt om et reelt tilfelle der en katt har lagt seg på hodet til en baby og kvalt den??! Tror dette er en seiglivet myte holdt i live av de som selger kattenett..... Jeg har personlig ingenting over vogna nå på vinteren da det selvsagt ikke er noen insekter.
Gjest Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Ja, det var faktisk ett tilfelle her jeg bor for noen år siden - en baby som døde. Men jeg bruker ikke mygnett eller kattenett når babyen står ute. Synes det er greit at han får så mye frisk luft som mulig, og det blir veldig tett av myggnett ihvertfall. Kattenett har jo større hull da, men jeg kommer ikke til å kjøpe det. Vi har ikke katt selv - og de som lusker rundt husene her er ikke så tamme. Sjekker heller babyen ofte når han står ute.
Mamma til snart 4 Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 ja har det. Katter søker varme, var ei lite jenta som holdt på å dø pga av katten som lå over brystet, halsen hennes. . Har alltid netting over vognen om hun sover ute, uansett jeg;)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 nei for noen år siden var det en reportasje i en avis om en katt som hadde kommet seg opp i en barnevogn. Det var på vinteren og i vogna var det varmt og godt... I vogna lå det en liten baby og sov,,,,,og ja, du kan kanskje tenke deg resten:( Så med mindre foreldrene i reportasjen løy, så har det faktisk skjedd. Jeg holdt på å kaste opp da jeg leste det, og det var før jeg fikk barn:(
Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Hehe.. Den store kapitalistiske og hensynsløse kattenett bransjen? Ja de tjener sikkert fett på å holde denne myten i live..
mor til to prinsesser Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Jeg bare HATER katter, de bare driter i sandkassa..Ekkelt når ungene graver, og det er møkk overallt.. Har stort sett myggnetting over vogna, er jo så mange bedritne katter her. Tror vel ikke de legger seg oppi, men gjør det for sikkerhets skyld. Hva er et kattenett?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 hehe, Mente kanskje ikke helt akkurat det da:) HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Ja og bare tenkt på de MOTBYDELIGE bikkjene som driter overalt og tisser på snøen som unger igjenn kan finne på å dytte i munnen. æsjameg!! Nei, foretrekker heller katter da. Gode bedagelige dyr. her har det ikke vært noe driting i sandkassa. Kanskje fordi vi jobber litt med å holde de vekk derfra.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 husker et par tillfeller av dette da jeg var mindre.. grusomt:( har katt selv, og var livredd de første ukene etter vi kom hjem fra sykehuset med babyen for at katten skulle legge seg oppå babyen i stua.. har enda ikke turt å ha henne sovende i vogna ute. har kattenett, men ser for meg at de ivrigste kattene klarer å klatre innunder nettet hvis de vil, så jeg tar ikke sjangsen:(
petite fleur Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Har ikke selv hørt om episoder med katter, men ei jeg kjenner lå og sov ute i vogna som baby, og da hadde moren hennes sett en ROTTE på vei opp i vogna.....Æsj og fysj og blargh. Bruker alltid myggnett over vogna når han sover ute på verandaen, kan ikke sitte og se på vogna hele tiden ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Å si at man hater katter fordi de driter i sandkassa blir vel litt drøyt. De må jo drite en plass dem og. Hva med lokk over sandkassa? problemet løst. Selv om mine katter går ute så har dem dokasser inne.. så jeg bidrar ikke til det problemet. Selv har jeg tre katter i hus, har aldri hatt problemer med at dem skulle oppi vogna når babyen ligger der. Det kryr av katter i nabolaget og heller ingen av dem har lagt seg oppi. Flaks? ja kanskje, men tror ikke dette er et utbredt problem. Men å ha myggnett over er alikavel ikke dumt, det er jo mye skit og lort som flyver rundt i lufta. Jeg er ikke redd katter, jeg elsker dem! :D
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 Hva med den lille babyen i Åsgårdstrand som ble musespist??? Stakkars hele familen, hadde blitt traumatisert for livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå