Gå til innhold

Smokk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en liten diskusjon med typen i går om smokk til ungen. Vi er begge enige at ungen skal få bruke smokk, men så har jo jeg lest om disse ortodent-smokkene som skal være så bra for tannstillinga og reduserer behovet for tannregulering senere. Jeg mente vi burde gå for en sånn smokk, mens han så på det som en ektra utgift og sa at smokker som er forbruksvare og forsvinner i eningen burde være så billige som mulig. Så da spør jeg både dere som har erfaring og dere som begynner å tenke litt slik som oss... Kommer dere til å kjøpe "vanlige" smokker, eller bruke litt ekstra penger og ta ekstra godt vare på ortodent-smokker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok kjøpt en vanlig smokk til å begynne med i alle fall. Har to barn og ingen av dem har villet bruke smokk. NÅ vet jeg ikke hvor mye en ortodensmokk koster da,men det er jo en mulighet å gå over til den,hvis en ser at babyen tar smokk,er den ikke så mye dyrere,tror jeg nok at jeg hadde godt for den uansett.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men svarer ut fra hva jeg tenker;)

Hvis smokk er noe som blir brukt til soving og kanskje en gang innimellom er det jo ikke snakk om et så stort bruk. Da tenker jeg at det kanskje at det ikke er så farlig. Men hvis barne er avhengig å ha smokken ofte ville jeg kanskje vurdert det selv og kjøpt en av de bedre smokkene.

Selv har jeg brukt smokk til jeg var rundt 5 år (Faktisk. Den var så god å ha!) Har ikke hatt problemer med noen av tingene, men husker at tannlegen nevnte det for mamma at jeg måtte slutte!!:-) Tennene mine er rette og jeg har ikke over- el undebitt!

Klem

Skrevet

Har ikke så veldig tro på alle "nymotens" greier jeg da. Du kommer uansett til å finne ut at dersom bebisen vil ta smokk, da finner den også en favoritt uavhengig av hva vi mener er best og mest fornuftig. Kan også være de foretrekker tommelen, så sånt er vanskelig å planlegge

Med de to eldste var det mam- smokk, men minsten ble bare fly forbannet når vi prøvde å gi han smokk. Ög det gjaldt alle typer, så det var bare å gi opp

Skrevet

Mitt barn skal få bruke smokk fra dag en om den tar smokken. Men det skal være en ortodentsmokk.. Husk at et lite barn sover mesteparten av døgnet og at dersom barnet sutter på smokk når det sover vil tannstillingen, selv om tennene ikke er kommet fram, kunne påvirkes. Og dette vil da kunne påvirke barnets tannstilling og tannkvalitet for resten av livet. Bruker heller litt ekstra penger nå for å forebygge enn at barnet risikerer både regulering og evt råte/ andre kvalitetsproblemersenere i livet :-)

Skrevet

begge mine brukte smokk,,( om natta til de var ca 3 år), og jeg snakket med tannlege om dette, og han mente at det er fra i 4-5 års alderen at man begynner å bekymre seg for tannstillingsproblemer, og da spesielt viss smokk brukes dagtid også!

når det gjelder type.. så er det nok til syvende og sist ungen selv som bestemmer hva den liker best! begge mine fant raskt ut at MAM slo alt annet på markedet,,, så de dyre ortodentiske sakene kom raskt ut igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...