Gå til innhold

Noen som vet? Redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med foranliggende morkake? blødde i helgen og etter en ul fant de ut at morkaken ligger forran utgangen.

Har hørt at dette kan være farlig. Fikk dessverre veldig lite info av legen på kk som i tillegg virket sur og grinete.Noen som vet hva som vil/kan skje fremover? Er 20 uker på vei og er ganske redd ja.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det slik,etter det jeg har blitt fortalt og lest om at livmoren ligger foran utgangen,som du sier,er at en må ta ks.

Det også jm underrettet om på fødselsforberende kurs var at ofte så klarte livmoren å trekke opp morkaken igjen,men dette var ikke alltid da.De tok ofte en ul når du var i noen å 30 uke,for å se om den var dratt opp eller lå nedover enda,for så å finne ut om en må ta ks.

Tror ikke at du skal være redd for at det kan hende babyen din noe. Snakke med lege og jm om dette,så blir du nok snart beroligged,skulle jeg tro.

Lykke til videre i svangerskapet

Skrevet

min morkake ligger helt ned til mormunnen. slik di har forklart meg d vokser som regel morkaken vekk fra mormunnen iløpet av svangerskapet. om morkaken ligger forran mormunnen har vist ingenting å si for babyen men har den ikke vokst opp med livmoren til fødselen blir d nok keisersnitt.

det som kan være farlig er det som skjer under fødselen med morkaken . ikke under selve svangerskapet:)

Skrevet

ps skal tilbake for ul i uke 32 for å se hvordan morkaken ligger da:)

Skrevet

Hei og takk for svar. Grunnen til at jeg er engstelig nå er fordi legen sykmeldte meg og ba meg om å holde sengen og ikke anstrenge meg. Hun nevnte også surt at om jeg fødte nå ville barnet dø.... Jeg vet jo det, men hun kunne nå ha vært litt mildere mot en nervøs førstegangs. Vil ikke ta keisersnitt og håper for alt i verden at morkaken "kryper" opp igjen! hi

Skrevet

Har heldigvis time hos fastlegen min på mandag, så da skal han få informere meg om alt han vet om dette:) Har fått så dårlig oppfølging i hele svangerskapet, har bare vært på en kontroll i tillegg til ul

Skrevet

Hei! sniker fra 3.tri her..:-) Jeg hadde foranliggende morkake på ordinær ul, og skal tilbake på ul imorgen for å sjekke om den har flyttet seg. Er nå i uke 33. Har den ikke flyttet seg helt nå, var det visst ingen krise, men blir da fulgt nøye med på, for den kan visst enda flytte seg litt. For meg har dette ikke hatt noe å si for svangerskapet. Men ligger den og sperrer utgangen for lille tassen like oppunder fødsel, blir det keisersnitt ja. Forlang å få ordentlig informasjon om dette, det har du krav på. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...