Gå til innhold

Dere med marsvin, eller dere som har hatt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryr barna deres seg om marsvinet eller var det kun de første ukene?

Vurderer og tenker nøye på om vi skal ha el ikke nå. 5åringen ønsker seg det veldig....

Og ville dere gått for ett nytt eller kan vi få to på ett år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med barn og bur-dyr er at interessen varer bare noen uker.

Jeg er veldig dyrekjær, og har nok vært for ettergivende på ønsket om dyr til jenta her i huset.

Hun har hatt hamster, marsvin, katt og hund.

(Katten og hunden er jo hele falilien sin interesse, men også hennes)

Jeg ser nå at jeg ALDRI skal anskaffe meg dyr som ikke jeg har like stor interesse av, for det ender med at det blir forsømt.

Jeg har selvfølgelig alltid skiftet på flisa i buret og fòret de, men de trenger jo kos også.

Jenta her har vært i ekstase de første ukene, så har hun fått nye idèer om andre ting.

Dette var ikke for å virke negativ, men ikke anskaff dyr som er like mye ønsket av deg!

En femåring er ikke stor nok til å ha ansvar for et kjæledyr, mener jeg.

Skrevet

Sønnen min fikk marsvin av sin oldemor rett før han ble 6 år.

Det var kjempe populært de første ukene og vi var så stolte over at han var så flink med det.

Nå sitter det i buret og er vel bare oppe når han har med venner hjem som syns det er stas med marsvin.

Jeg har ikke tenkt til å skaffe et nytt, og jeg og gubben "krangler" alltid om hvem av oss som tok buret sist for det er drit kjedelig...

Han må gjerne ha dyr, men da må han være stor nok til ansvaret. Jeg hadde selv hund, kanin og fulg når jeg var yngre men fikk ikke mitt første dyr før jeg var 12 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...