Gå til innhold

Hjelp.......vektøkning!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på vekta på morgenen og så at jeg har gått opp 5-6kg på noe over ei uke. Skremmende. Har ikke spist noe mer enn normalt, ikke mye snop heller. Har gått ei uke på penicillin da pga uvi. Merker at jeg har noe mer væske i kroppen, men ikke noe annet som tyder på en event. svangerskapsforgiftning. Kun +1 på protein.

Noen andre som har opplevd det samme uten at det har vært noe farlig.

Er 35+4.

Lurer på om jeg skal ringe til jordmor i morgen å få en ekstra time. Neste kontroll er ikke før 17.april. Synes det er lenge å vente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var veldig mye på bare en uke. Ville tatt kontakt med jordmor/lege så snart som mulig iom at svangerskapsforgiftning kan utvikle seg svært raskt. Lykke til :)

Skrevet

Jeg gikk opp i vekt ca 10 kg fra uke 35 til uke 40! Det var mye vann og ikke noe farlig. Men du kan sjekke urinprøve hos jordmor eller lege for sikkerhets skyld...

Skrevet

Jeg gikk opp 7 kg men det var på 2 uker da...jordmor sa at jeg ikke kunne klare å spise på meg så mye så det måtte være vann..noe jeg merker også da.Neste uka hadde jeg ikke lagt på men noe i det hele tatt,syns det vekt greiene er noe rare greier...hehe.Men 5-6 kg på en uke er jo ganske mye.Trenger jo ikke være noe men er du bekymret så ville jeg ringt jordmor å hørt jeg:)

Skrevet

Tok en tur på legevakta nå, bare for å få sjekket blodtrykket, og det var 150/90. Ligger i grenseland det vel? De ville også sjekke urin, og den var helt fin. Er nok bare væske i kroppen som lager ubehag. Men legen anbefalte meg å kontakte jordmor i morgen for å få sjekket bt en gang til for sikkerhets skyld.

Skrevet

Hvis blodtrykket er fra 140/90 og over, så skal det følges nøye opp. Blodtrykket mitt var på 145/80 når eg var i uke 25, og siden den gang har eg vert hos lege/jordmor 1-2 ganger i uken etter deres oppfordring. Har steget jevnt og trutt siden den gang. Har nå BT som ligger på rundt 160-170/100 og er i uke 40. Blir fremdeles fulgt opp tett, og blitt innlagt *2.

Skrevet

Kommer til å kreve oftere oppfølging nå. Tar kontakt med jordmor i morgen.

Merker jeg begynner å bli veldig bekymret nå som det nærmer seg fødsel. Grunnen er at min forrige fødsel startet med vannavgang 3 uker før termin. Ingenting skjedde etter vannavgang, så jeg ble satt i gang dagen etter. Fødselen gikk helt greit den, men 4 uker etterpå måtte vårt lille nurk opereres for vannhode. Grunn: hjerneblødning antakeligvis under fødselen. Blodrester fra blødningen tettet en naturlig gjennomgang i hjernen som gjorde at væske hopet seg opp i hodet.

Er liten sjanse for at dette skjer igjen, men er allikevel livredd for at noe skal være galt. Merker jeg er kjempe-på-vakt for alle forandringer i kroppen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...