Gå til innhold

Et spmål til dere med barnehagebarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere et ekstra sett med støvler, regndress og vinterdress hjemme eller drar dere med alt utstyret med hjem hver helg? Har alt i bh og synes det er stress å dra med hjem hver helg. Dyrt å kjøpe dobbelt opp.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinterdresser har jeg to av, mest for at de skal ha noe å skifte til hvis de blir våte. Men regntøy drasser jeg med meg ja.. Og skotøy..

Skrevet

Vi ha to sett med regntøy, men det er fordi det er så bløtt og møkkete ute, så må nesten vaske det hver dag - så da er det greit med to.. Når fredagen kommer tar jeg som regel med alt som er bhg, og fyller opp på mandagen, slik at jeg hele tiden ha nogenlunde kontroll over hva som ligger der.. Ser ikke noe stress i å ta det med hjem på fredagen. Men må si det trengs to sett regntøy, iallfall til oss.

Skrevet

Jeg har ekstra av alt. har en billig dress og regntøy fra Spar Kjøp og Hennes og Mauritz hjemme. Vi er jo ute og leker på ettermiddagene også, og da må vi jo noe ekstra. Dessuten elsker datteren min ALT som er mollete og møkkete, så da må tingene ofte vaskes, og det er ikke alltid det er reint og tørt til dagen etter og da tar jeg med den vi har hjemme.

Skrevet

Jeg har dobbelt opp med regndress, vinterdress, votter, luer ... ja det meste... til de to minste barna som går i barnehage. På fredagen så er det bare å gå hjem i jakke, sko og lue og ikke noe stress :) Men må jo tas med hjem og vaskes av og til :)

Men så har jeg aldri kjøpt en reima dress som koster rundt 1000 kr stykket så det er helt uaktuellt å bruke 4000. på 4 dresser for å si det sånn ;)

Skrevet

har hatt to av alt, begynte med å dra fram og tilbake. ble litt slitsomt da han er der varible dager 2-3 dager pr uke.

skulle han vært der hver dag hadde det vært mye enklere å ta med alt hjem fredag og tilbake mandag.......

tror jeg da.

har kun et par vinterstøvler da, og foreløpig kun et par gummistøvler. men skal kjøpe et par til å sette i barnehagen.

grunn er også at jeg flytter fra min samboer nå, og stoler ikke på at han får med seg alt når han leverer. får det ikke med seg nå om jeg legger fram engang;)

Skrevet

vi har også alltid to sett med regntøy i barnehagen, for her på Vestlandet regner det MYE!!!!!!!

Skrevet

Har flere sett med regntøy, men tar likevel med meg det som er i barnehagen hver helt for å vaske det ( stort sett )¨Har bare hatt en vinterdress, og har også tatt den med hjem til helgen, enten for å vaske den, eller fordi vi har hatt bruk for den. Funker helt fint det her..

HUn bruker regntøy som vinterdress om en annen, Nå bor jo vi i Bergen, så passer jo oftes best med regntøy uansett.. hehe

Skrevet

Tar med hjem ja, syns ikke det er stress. Jeg har også 2 bhg barn.

De har forresten 2 dresser, en ny og en arvet.

Ville uansett tatt med klærne hjem i helgene, da får de vasket ordentlig i garderoben.

Skrevet

Vi må ta alt med hver helg, for de skal vaske alle hyllene inne i garderoben og veggen der uteklærne henger.

Hiver bare alt oppi en ikea pose. Greit å vaske regntøyet hver helt ihvertfall.

Men vi har også stort sett ekstra sett av det meste hjemme. Enten arvet og ikke så bra som bhg tøy må være, eller nye ting som kansje er en str større enn det de har i bhg. Greit å ha når man skal ut å leke i ukedagene.

Skrevet

To av alt er kjempepraktisk som de andre her sier!

Men, jeg tar alltid alt (unntatt innesko som vi kun bruker i bhg) med hjem på fredag. Eneste måten å ha kontroll på at tøyet er i orden, rent og at det er nok byttetøy med i barnehagen. Spesielt gjelder det tøyet til eldstemann (4,5 år) som bytter og flytter på tøyet sitt på egenhånd i barnehagen!

Jeg har to stykker i barnehagen og har ordnet meg med en diger plastbag med glidelås fra ikea. I den får jeg plass til alt tøyet og sekkene deres. Denne bruker jeg mandags morgen og fredags ettermiddag slik at jeg klarer å ta med alt på en gang. Andre går gjerne flere ganger for å få med alt, men det gidder ikke jeg!!

Skrevet

Jeg får begynne å pelle med meg ting hjem da skjønner jeg... :) Eller kanskje kjøpe et ekstra sett med billig regntøy for hjemmebruk.

Skrevet

vi har både dobbelt og 3-dobbelt av det meste. orker ikke å dra alt frem og tilbake, og dessuten er det jo vått/skitten etter å ha blitt brukt i barnehagen. da er det greit å ta på tørt/rent nå vi kommer hjem.

Det vi har hjemme er reserve-plagg, dvs ikke troll, reima eller andre fantastisk dyre klær. Kjøper dessuten alltid dresser på vårsalget som skal passe til høsten/vinteren etter. Dermed blir det ikke så dyrt!

Skrevet

Vi har også to sett med alt. Men det er IKKE like klær, dvs. "billigversjonene" har vi hjemme. Har kjøpt dress på Sparkjøp, regntøy er det jo ofte tilbud på både her og der og støvler har jeg kjøpt på Din Sko.

På den måten slipper du å drasse alt fram og tilbake, og samtidig er det greit hvis du må vaske utetøyet fra barnehagen :-)! Vinterdressen må ofte tørke over to døgn her i huset, så da kan vi liksom ikke bruke den så mye i helgene likevel hvis du skjønner :-)!

Skrevet

Hei!

Vi har 5 barn til sammen, og vi har alltid hatt 2 av alt (mer av votter og luer etc selvfølgelig...:) Jeg hadde blitt gal av å ikke ha noe ekstra. Jeg vil dessuten slå et slag for å kjøpe merkeklær på tilbud! Det er desidert best å kjøpe ordentlige vinterdresser som holder vannet ute, vi har jo så milde vintere. Pleier å kjøpe HH og Skogstad - det er helt supert, de holder seg tørre bestandig. Også kjøper jeg Reflex regntøy -billig og bra! Om våren selges jo ofte vintertøy på halv pris, og tilsvarende selges sommerjakker etc billig på høsten. Det er fullt mulig å få freshe ting på salg :)

Skrevet

Har ikke råd til to av alt nei!

Har to regnsett, men bare en vinterdress. Et par sko. osv.

Drar det med oss i vogna vi da:)

Skrevet

Har to sett med regnkler. Har to sett med vinteredresser, men den eine er til meir tørt vær og den andre til vått vær, så tek med meg ein av dei heim når vi har fri. Tek også med sko, for kjøper ikkje dobbelt opp, kun støvler eg har to sett av.

Skrevet

Vi har dobbelt opp med regnklær og kjeldresser. Sherrox og vintersko har vi kun et par av. Har ett bra sett og ett billigsett ;)

Skrevet

Drasser meg med regntøy, dresser og sko hjem hver helg og når det er møkkete:)

Skrevet

jeg har dobbelt opp, har kjøpt dress og regntøy som ikke er av den dyreste sorten, men som duger som bare det. og så har jeg kjøpt det i hver sin str så det ene settet holder til høsten også, og da kjøper jeg nytt sett som er en str større som holder året etter også :) veldig praktiskt og blir ikke så dyrt :)

Skrevet

Kjøper ikke dobbelt av sko da. Har cherox og goretex-sko til de tre minste, og de to eldste har bare goretex.

Skrevet

Vi har to sett dresser og 2 sett regntøy. Det i barnehagen det dyreste og mest praktiske, det hjemme sånt som foreldrene har tid å stri med..

I helgene må vi ta med dress og regntøy hjem for vask..

Skrevet

Har dobbelt av mye, men tar alltid med meg alt hjem hver dag jeg. Synes ikke klærne tørker godt i barnehagen, dessuten vasker jeg av den verste møkka med våt klut og nå om dagen vasker jeg regntøy stort sett hver ettermiddag.

Må jo ha endel yttertøy, vi er jo ute nesten hver ettermiddag hjemme også. Er ikke dere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...