Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg er gravid i uke 37 synes det er tungt å puste, er dette vanlig? ikke bare når jeg ligger på ryggen men hele tiden.
Ned 20,4kg.. Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Vet ikke om det er vanlig, men sliter med det samme jeg også. Mannen min synes det høres ut som jeg sover dypt bare vi ser en film på tv pga min tunge pust.. Er i uke 36+4.
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Jeg synes også det er tungt å puste, jeg er bare i uke 35, tror ikke det er noe og bry seg om.
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Vanlig vet jeg ikke - men har det i hvert fall på samme måten. Bøyer jeg meg ned for å kle på meg/ta på sko f.eks er jeg døden nær av surstoffmangel føles det som.
snart mor til 3 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 mener å ha lest at det er normalt,men skal ikke si det for sikkert.. har det slik jeg og med tung pust til vanlig og virkelige problemer om jeg må bøye meg... skulle gjerne likt og sagt hvor jeg har lest om det,men... er noe om at ungen presser på visse steder..
snart mor til 3 Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 http://www.helsenytt.no/artikler/svangerskapet.htm her står det bare at det er vanlig..ikke noe meir..
samsons mamma Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Ja det er helt vanlig, etterhvert som livmoderen fyller opp så presser den imot mellemgulvet og dett kan gi pustevanskeligheter. Noen opplever det gir seg når magen synker og andre opplever desverre ikke at det blir bedre før barnet er født. Jeg sliter også mye med dette og ser frem til barnet er født. Har termin til uka, så håper det blir snart.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Hei Husk at livmora er på sitt høyeste nå, og legger press på lungene. man blir lett anpusten, jeg merker det selv hvis jeg reiser meg opp fort, eller løper opp trappa, el når jeg ikke sitter komfotabelt så føles d tyngre å puste. d er helt normalt. Jeg som nesten er treningsnarkoman, synes d er helt forferdelig og uvant å plutselig føle d sånn, kjennes ut som kondisen er på bunn av og til:) men altså har jeg hørt d er helt normalt å bli tungpust når man er gravid. pga livmorens plassering.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Pga økt blodmengde i kroppen har vi behov for mere oksygen. Og pga at livmora kryper opp og opp så blir lungekapasiteten fysisk mindre pga plassmangel. Tungpustet er da resultatet, ikke behagelig, men ikke farlig. Blir det virkelig ubehagelig og du blir bekymret går det jo an å ta en tlf til føden, kanskje de har noen betryggende ord eller tips å komme med! Jeg synes det funker med en luftetur i kald luft når pusten blir tung. Nå er jeg bare 28 uker på vei da, så har nok ikke fått den tungpusten som kommer på slutten enda. Men mulig frisk kald luft hjelper på det også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå