Gå til innhold

oslo damer, (og andre )kan dere gi meg noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal over til Oslo på torsdag, lang weekend, markere min 30årsdag, vi skal ha med oss jenta vår på 2 1/2 år, så mye sprell blir det ikkje på kveldstid....

men trenger tips til hva vi må få med oss:

- hvor er det god mat?

- hvor er det gode shoppingmuligheter, utennom de store sentrene?

- andre ting som er viktig å få med seg?

- noe spesielt for barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vigelandsparken er fint for små barn- klatre på statuer og gå tur.

Shopping oppe på Majorstua, finnes en stilig lekebutikk i en "bakgate" til Bogstadveien som heter Sprell. Du finner sikkert adressen på www.sprell.no.

Det er enkelt å ha med seg barn på egon og på fridays, men maten er jo ikke akkurat gourmet der...

Også ville jeg kikket på Operaen, og håpet på go' vær på brygga..

Ta banen til Holmenkollen mens den ennå ser ut som den skal..

Skrevet

Mekka er en restaurant ved Akerselva som har kjempegod mat og som er veldig veldig barnevennlig uten at det er slitsomt for de gjestene som ikke har barn. De har en haug med barnestoler og god mat også for de minste. Onkel Donald, i en sidegate til Karl Johan, lar deg ta med barnevognen inn, men de har ikke så mange stoler. Lykke til og gratulerer med dagen på forskudd.

Skrevet

takk takk..

kjekt med litt tips fra dere som er kjent:)

Skrevet

eg bare spørr.... majorstua,er det langt fra oslo sentrum? eller må man ta toget?

Skrevet

bevares for et mas på meg:) operaen ligger den ved aker brygge?

Skrevet

Du kan ta t-banen til Majorstuen, men det er hyggelig å gå gjennom Bogstadveien, men den er ikke særlig barnevognvennlig... Operaen ligger ikke så langt fra Sentralstasjonen.

Skrevet

vi skal bo på et hotell ved slottet, ikkje så langt å gå da vel?

Skrevet

Det er fin shopping på Grünerløkka - endel ting der du ikke får andre steder.

Siden du skal bo ved slottet er det fin shopping på frogner også, frognerveien, skovveien etc - spørs litt hva du skal shoppe:-) Frogner har endel fine klesbutikker som er litt dyrere, Løkka har litt mer spesielle ting + noen kjeder som Noa Noa etc

Villa Paradiso er også veldig barnevennlig, italiensk pizzaplass som også har endel andre ting - ligger i markveien på Grünerløkka. Han Vardøen sitt sted. Tror de har noe filmgreier i kjelleren som barn kan se på, og så har de masse barnestoler har jeg sett.

Skrevet

e det langt å gå til grunerløkka? e det det som ligger liksom bak oslo s?

kor ligger studioe til han der sminke guruen, kommer ikkje på ka han heter....

Skrevet

Grønland ligger bak Oslo S. For å gå til Grunerløkka følger du Storgata mot Akerselva, går over brua ved legevakta/ Anker Hotell, så er du på Grunerløkka ;-) Tar ikke så lang tid å gå fra Oslo S, men er jo et stykke å gå siden du bor ved slottet. (Det er på andre siden av byen)

Sminkeguru.....Er det Jan Thomas du mener? Det er i parkveien, tror jeg, og det er jo rett ved slottet;-) Slottet ligger i parkveien.

Skrevet

sprell har forresten en fin butikk på løkka:-) dyrt, men masse fine ting til de små:-)

Skrevet

hører eg trenger en privat guide til helgen. hehe.... trodde det var så enkelt å finne fram i oslo:)

Skrevet

Mat er vel alt ettersom hva du selv liker, for å si det sånn.

Jeg liker godt Oro, jeg vet at mange her inne er fan av Clodion (som ligger i Bygdøy allé - Frogner, det er en ganske barnevennelig pizzarestaurant - selv har jeg ingen erfaring med selve maten der, ellers er Nodee ved Colosseum Park veldig koselig (rett ved Frognerparken)

Shoppingmuligheter finner du på Majorstuen - følger du Bogstadveien ned - finner jo også noe nedover ved Uranienborg osv. Så har du jo selvfølgelig Grunerløkka. Ellers har du masse butikker på Frogner - det er litt dyrere butikker, men veldig mye fint - så jeg anbefaler deg å titte her. Avhenger helt av hva du liker.

Å få med seg, kan jo alltids ta dere en spasertur nedover Aker Brygge, evt. Bygdøy - se Holmenkollen, besøke Frognerparken etc. Alt avhenger jo av hva dere er interessert i. Nå er det skikkelig drittvær her (våren ble tatt vekk) - og det er sne og sludd om hverandre.

Skrevet

hørt rykter om dette været ja, her på vestlandet er det sol og VÅR. håper at våren kommer til oslo til helgen igjen....

Skrevet

Var det her frem til i dag òg. Jeg har nå blitt skuffet for andre gang, av hva jeg trodde var vår, og tør ikke ta gleden på forskudd. Men, jeg håper med deg.

Skrevet

skal pakke ned sola i kofferten:)

noen flere forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...