Gå til innhold

Dere med babyer på 10-12 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer dere?

Når har dere tenkt å slutte å amme, og hvordan?

Jeg ammer ca tre ganger om dagen, morgen, middag og kveld. Har lyst å kutte litt, men lillemor er ikke enig med meg. Hun blir veldig grinete og klengete hvis hun ikke får pupp minimum tre ganger om dagen.

Hvordan har dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår jente er 11 mnd og jeg ammer 1-2 ganger i døgnet. Alltid om kvelden før hun skal legge seg. For bare en mnd. tid siden ammet jeg mye mer, men så hadde jeg lyst å kutte litt. Det gikk egentlig kjempe greit og nesten helt av seg selv, tror nok lillemor var klar for det selv også.

Det jeg gjorde var bare å slutte å tilby, men bare ga om hun ville ha og ingen ting annet var bra nok. Før ga jeg henne alltid litt før vi gikk ut på tur bare sånn for å være sikker på at hun ikke ville ha ute, men det sluttet jeg med nå, gikk vist helt fint på tur likevel. Og når hun sutret å ville ha pupp gav jeg henne heller vann/ fruktpurre, det var helt greit det. Også var jeg nøye på at hun spiste 4 måltid med fast føde. Så nå ammer jeg bare om kvelden og noen ganger tidlig morgen.

Skrevet

Lillebop er 10,5mnd og ammes ca 4-5 ganger i døgnet, noen ganger mer dersom jeg er hjemme hele dagen. Har ingen intensjoner om å slutte og amme med det første, men har planer om å trappe ned slik at hun ikke ammes mellom 9 og 17 selv de dagene jeg ikke har skole. Vi trives fortsatt godt med ammingen og jeg håper vi kan fortsette med kvelds og morgenamming en god stund til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...