jua 10.12.05 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Noen med prolapser i ryggen? Har vært på mr og jeg har prolaps i L4/L5 og L5/S1,har hatt problemer siden siste fødsel. Noen som vet hvilken type trening og behandling som er best? Har prøvd litt forskjellig typer trening, men får jo vondt av alt. Håper virkelig at disse blir borte snart.
Lillesnuppis Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Mannen min ble operert for det i Nov 07 ( noe som var dumt) Han går nå på vannaerobic, å han syns det hjelper. Ellers går han veldig veldig mye. Mannen min fikk beskjed om av den ene legen at smertene ikke ville bli borte. eneste utvei var å ta operasjon. Mannen min angrer som en hund etter den opresjonen. Når han nevner det hos legen på Ullevål så sier di det er pga arrvevet. Å fastlegen sier operasjonen ikke var vellykka. Så der sitter min mann da med smerter i venstre benet å ryggen.. Å blir mere å mer frustrert over legene... Der fikk jeg ut litt frustrasjon å :-) :-( ???!!!
SaDa Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Jeg fikk prolaps som 19 åring. Ble operert etter 3 mndr som sengeliggende. Da turte ikke legene ta sjangsen på å la meg ligge sånn lenger. Jeg ble veldig bra av operasjonen. Har enkelte ganger hatt ryggplager, men da har jeg gått til kiropraktor og knekt opp og blitt bra igjen. Men veit ikke om kiropraktoren vil behandle når de vet det er en prolaps. Ellers er det god ryggtrening å gå i ulent terreng (asfalt kan gjøre det mye værre). Ryggøvelset er jo også bra. Da jeg hadde prolapsen fikk jeg strøm hos fysioterapaut og det gjore at jeg ble enda værre, men masasje og annen behandling/ trening kan hjelpe. Ble litt rotete dette, men håper du skjønte likevel:)
jua 10.12.05 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2008 Takk for svar. Jeg fikk beskjed om de helst ikke opererte, men måtte se det ann. Har gått sånn i 8,5mnd nå ganske lei.
jua 10.12.05 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 Takk for svar. Går hos fysioterapaut og hun gjør ikke annet en å strekke på ryggen og noen treningsøvelser. Slitsomt å gå å ha så ondt hele tiden. Har ikke tid til å ha vondt heller med 3små.
elinmamma Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Hei Har hatt prolaps på akkurat samme sted som deg to ganger, så jeg kjenner meg alt for godt igjen. Man vet ikke hvor mye man bruker ryggen før den er vond... Jeg har svømt meg bra begge gangene. Forsiktig svømming og øvelser i vann har hjulpet meg godt. Har blitt enda bedre i ettertid av et opplegg som heter redcord. Det er røde slynger man gjør treninsøvelser i. Mange fysioterapeuter har dem, men få kan bruke dem for hva de er verdt. Sjekk redcord.no. Vet ikke om behandlerlisten ligger ute lenger, men da kan du evt sende en mail eller ringe hovedkontoret og spørre hvor nærmeste fysioterapeut er. De aller fleste driver med driftstilskudd fra staten, så du bare betaler en egenandel. God bedring og all sympati til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå