Gå til innhold

Hvordan og hvor vil dere føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt noe på hvor å hvordan dere vil føde? :)

I badekar? Sykehus eller hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Da jeg fikk min første hadde jeg forberedt meg en del på fødselen. Jeg ville føde uten epidural dersom det lot seg gjøre. Jeg gleda meg da terminene nærmet seg og bare venta på vonde "ekte" rier. Jeg gikk derimot leeenge over termin og på den 16. dagen over termin ble jeg satt i gang. Fikk en modningskur først og fikk med en gang sterke, men falske rier. Fikk beskjed at jeg kunne ta meg en rusletur i byen og komme tilbake om noen timer, men kom meg ikke lenger en til utgangen før jeg måtte sette meg. Hadde rier i mange (8-10) timer uten noe som helst framgang. 0 cm åpning etter så mye slit! Etter smertelinding i badekar, akupunktur og lystgass fikk jeg valget mellom epidural eller en tur ned på kirurgisk avdeling. Det ble selvfølgelig epidural og hadde vel 2-3 cm åpning. Fikk slappe av i noen timer og samlet krefter ei stund før epiduralen ble redusert. Etter tre timer med vonde rier begynte pressriene som igjen varte i 50 minutter før jeg ba jordmora om å være så snill å hente en saks=)

Så, jeg vil gjerne føde på sykehus, men jeg vil så gjerne at fødselen skal starte av seg selv denne gangen. Ser for meg vonde rier i badekaret hjemme ei stund, før vi drar på sykehuset. Badekaret hjelper så utrolig godt! Tror ikke det går an å føde i badekar her jeg bor...? Tenker det kan se litt mer dramatisk ut for sambo også jeg.

Skrevet

Har faktisk tenkt en del på dette og har kommet frem til følgende:

Jeg har lyst til å føde på fødeloftet (bor i stavanger), i vann om det er mulig.

Skrevet

Min første fødsel gikk relativt fort og greit. Men lillegutt ble født 7uker for tidlig så føler at jeg på en måte mistet 'gleden' ved og føde.

Når jeg skal føde igjen håper jeg og gå frem til termin slik at jeg får mest mulig ut av fødselen. Skal føde på sykehus neste gang også.Har lyst til og prøve uten epidural. Fikk ikke det sist, men fikk noe annet rart jeg ikke husker hva var. Så neste gang vil jeg prøve uten smertestillende hvis jeg klarer det. Badekar har jeg også noe jeg har lyst til og prøve under neste fødsel.

Hvordan vil du ha det da?

Skrevet

I vann, høres ihvertfall bra ut..hehe..:) Og på sykehus ja, men bor i Trheim, har ikke akkurat de beste tilbudene her..

(Blir så sint av den ordninga de driver å ordner med! Gah..)

Skrevet

Jeg tok keisersnitt første gangen så vill oppleve å føde vanelig. Vill føde på sykehuset, hørt mye fint om badekar men er litt redd for det :)

Skrevet

Jeg vil føde på ABC klinikken på Ullevål igjen! Fødte datteren min der for 3 år siden, og det passet oss fantastisk bra. God og trygg oppfølging hele svangerskapet, rolig og trygg atmosfære, dyktige og tilstedeværende jordmødre og flott tilrettelagt for naturlig fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...