Gå til innhold

Dere som sykler, Bruker dere hjelm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er få voksne på sykkel her omkring jeg ser med hjelm, så da lurer jeg da=)

Sitter nemlig og ser på sykkel og hjelm jeg vil kjøpe. Kommer til å føle meg blåteit med hjelm, men føler jeg må ha for å være et godt forbilde...

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp... bruker hjelm. Nå føler jeg meg egentlig litt rar og "naken" når jeg sykler uten :o)

Her må jeg si at det er etterhvert blitt veldig uvanlig å se voksne uten hjelm.

Det er viktig å gå foran med et godt eksempel og man vil jo gjerne at både barn og ungdom skal synes det er naturlig å bruke hjelm :o)

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Ja!! Er jo enda teitere å ende som grønnsak fordi hjelmen ligger hjemme. Kan styre min begeistring hvis jeg skal til byen med nyvaska hår da, men bruker den likevel.

Skrevet

Jepp! Og til sommeren når vi skal sykle med mini skal jeg tvinge hjelm på samboeren også, dummeste jeg ser når foreldre sykler uten hjelm med barna i barnesete med hjelm.

Skrevet

nei, hjelm har jeg vel ikke brukt siden jeg var en ti år.

her jeg bor ser jeg kanskje en to voksne med hjelm

Skrevet

Nei jeg bruker ikke hjelm fordi voksne mennesker havner jo ikke i ulykker. Og om de gjør de så skader de aldri hodet. :-)

Skrevet

Ja alltid.

Har en nostalgisk rød DBS sykkel (skikkelig gammel) og en fancy hjelm til. Ser litt rart ut sikkert, men det er ihvertfall samme farge :-)

Skrevet

Ja, jeg bruker hjelm :o)

Skrevet

Ja, bruker hjelm.

Unngår alle speil på veien ut. ;-)

Skrevet

Nei, gjør nok ikke det, dumme meg. Bruker heller aldri lue, uansett hvor kaldt det er. Men så er jeg av typen som får helt klaus bare jeg får noe på hodet eller noen prøver å ta på ansiktet/hodet mitt.

Skrevet

Jeg bruker hjelm selv om jeg ikke liker det.

Tvinger mann og sønn til det samme.

Bruker også lue hele tida:) Men jeg fryser om jeg ikke gjør det da. :)

Skrevet

Selvfølgelig bruker både jeg og mannen hjelm. Har ikke betong i hodet selv om man er voksen:)

Skrevet

Skal kjøpe meg sykkel til sommeren, om jeg får råd.

Skal kjøpe hjelm også, og bruke den. Kommer nok til å føle meg litt teit jeg også, men det får bare være. :)

(Samboeren blir også pent nødt til å bruke hjelm! Noe han kommer til å nekte.. )

Skrevet

Jeg har kjøpt barnesete til sykkel + sykkelhjelm til 2-åringen. Så da bør jeg vel gå til anskaffelse av en selv også...

Er sykepleier og har faktisk sett tragiske ulykker med voksne på sykkel uten hjelm. Bla en dame på noen og 50, som kjørte i et gjerde og brakk nakken. Ble lam fra halsen og ned-kunne ikke klø seg på nesa engang...

Skrevet

Nei ingen av oss voksne bruker hjelm.

Skrevet

nei gjør ikke det, men for øyeblikke så har jeg ikke sykkel heller, men er ikke ofte en ser voksne med hjelm her. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...