Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Lillegutt var 4040 og veldig stor i forhold til mora som skulle ha han ut:=S Spiste masse usunt hele svangerskapet...særlig godis... Gidder ikke nekte for det.... Men mini var ikke valkete,4040 fordelt ut på 53 cm og prikk lik sin far som er en litt kraftig mann.... Det første barnepleieren sa;gud så tung han er!!!!Men ikke ``tykk`` Gutten har kraftig beinbyggning... Noen andre med store barn??Som hadde et usunt kosthold???? *er bare nyskjerrig om det er noen sammenheng;=)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Jeg fikk en på 4200 og 53. Var nok mye godteri i starten, men tok meg kraftig sammen fra ca uke 20 og spiste nesten ikke noe godis etter det. La bare på meg 11-12 kg også. Så mystisk at hun ble så stor. Jeg var 3000 når jeg ble født ...
Ranveig R Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Trur det har meir med gener enn kosthold å gjere. Slik var det med mine barn: Nr 1 (gut): 4440g og 54cm, 15 dagar over termin. Eg åt usunt, masse ostepop (og la på meg 22kg)... Nr 2 (jente): 4540g og 54cm, 6 dagar over termin. Eg var veldig påpasselig og åt sunt, og bare litt snop i helgene (og la på meg totalt 10kg)... Ingen av ungane mine var tjukke ved fødselen, og jordmora sa "Hvor har du gjemt alle de grammene da??" då lilletuppa vart vegd etter fødselen...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2008 Jeg var også en liten spirevipp ved fødsel.... Han har arvet mye etter sin far,men sikkert tatt til seg litt av alle de smarties pakkene jeg spiste.... Neste svangerskap vil jeg være så sund som mulig vis det har noen sammenheng... ikke akkurat godt og få ut en sånn sværing..uten bedøvelse...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 samme reaksjon på lillegutt;=)
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Jenta mi var 5055 gr, men jeg var kjempeflink og spiste sunt hele svangerskapet fordi jeg var redd for å få stort barn kuttet ut brus og bortimot alt godt, men det hjalp lite. Både jeg og sambo var store da vi ble født, så det var jo ikke rart at hun også ble det. Tror nok ikke at kostholdet har "skylden" hver gang. Jordmødrene sa til meg at jeg mest sannsynlig kom til å få bare store barn, uansett hva jeg inntok i svangerskapet
lemontree Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 jenta mi var 49 cm og veide 4340, så hun var kraftig! Spurte jm om hvorfor, og hun sa at hun hadde hatt en skikkelig morkake å spise av, med masse masse næring. Morkaken bar ikke preg av å være brukt opp, og hun sa at jeg kunne ha fødd en baby på 6 kg på den matpakken. Hun var tung og kraftig, men ikke slapp i fisken, og så ikke ut om en sukkerunge, sa jm. kostholdet mitt var bra, tror jeg, men jeg er jo glad i sjokkolade og kake, nekkebrød med smør og brunost osv, og holdt ikke så veldig tilbake på det, men spiser ikke smågodt og sånt, og drikker aldri brus. Vet ikke, er selv god og rund, og er på slankeren, så det er klart at jeg har spist mine sukkerposer... Etter fødselen gikk hun ned fra øverste til en av de nederste linjene på vekstkurvediagrammet, og avslørte at hun har arvet sin fars langlemmede slanke bygning. Så det er klart at det at hun var så stor da hun var i magen hadde med all maten hun fikk...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Fikk en gutt på 4,5 kg, jeg syntes hele tiden at jeg hadde liten mage men han hadde tydeligvis nok plass der inne:) Egentlig har vi flere i familien som er kraftige karer så det er ingen overraskelse. Spiste normalt i sv.skapet, litt mer frukt og grönt enn vanligvis, tok mineraler og vitaminer hver dag + jern. Men ikke noe spes mye sött. Förste månedene tålte jeg ikke synet av sjokolade og cola.
Legekjærringa Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Jeg var også redd for det. Spiste dessverre litt mye sjokolade og annet. Gikk ned i begynnelsen pga. kvalme og la på meg kanskje 10kg over vekt før graviditet. Andre som gikk gravide samtidig som meg spise veeeldig sunt og fikk babyer på samme størrelse 3400g... Se på J. Roede. Hun fikk barn på slutten av 2007. Leste at hun spiste kjempesundt og unnet seg kun noen seigmenn når ingen så på...hun fikk baby godt over 4kg. hun! Alle barna hennes har veid mye ved fødsel.
anne* Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 4 200 her. Jeg spiste ganske så sunt! Gikk ned litt sjoko, skal ikke nekte for det, men hadde generelt et sunt kosthold. I tillegg trente jeg 2 ganger i uka t.o.m uke 38 - var stor selv når jeg var født, så tror det var genene for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå