Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg har en gutt på snart 4 år som går i barnehage. Jeg er hjemmeværende med minstemann på 9 mnd, og har derfor ikke fått stønad til barnehage fordi de mener at eldstemann kan være hjemme hos meg. Om jeg blir hjemme ett år til og mottar kontantstøtte, får jeg da dekt barnehagen til eldstemann fra høsten av? Må jeg da stå som arbeidssøker? Jeg har kun OS nå, for jeg hadde ikke jobba nok til å få permisjonspenger. Rotete dette, jeg skjønner egentlig ikke noenting av dette nav-opplegget selv...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Du må vere student, reell arbeidssøkar eller i jobb for å ha rett på stønad til barnepass:)
To tette + snart ei med flette Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Som anonym her sier, du må være i jobb, utdanning, eller være reell arbeidssøker hos Nav for å få tilskudd til barnetilsyn. Men du kan ikkevære reel arbeidssøker om du går hjemme med ett barn, du skal jo kunne ta en jobb du blir tilbundt og det kan du jo ikke om minsten ikke har bhg plass/vbarnepass. Jeg ville anbefalt deg å ta noen kurs/fag som brevkurs/internettkusr jeg, da er du jo i utdanning, og vil få støtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå