Gå til innhold

Vil ikke sovne uten amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren våres på 8 mnd har vi fått ett lite problem med, hun vil ikke sove uten at hun sovner mens hun ammer, ønsker nå å slutte med ammingen men syns det er veldig vanskelig da det er den eneste måten å få henne til å sovne...og dette er både dag og kveld..tar i mot tips med glede:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Sleit med det samme i 5 måneder, men kun på kvedl/natt. Hva med legge henne ute på dagen, trille tur? Frisk luft hjelpe også på nattesøvn.

Det æ gjorde med dattra våres når ho va 5 månda va en ferber. Og det hjalp! Kanskje du skal prøve det, no sovne ho av sæ sjøl i senga si på kvelden og ho sovne av sæ sjøl i senga si når ho får pupp på natta :)

Skrevet

Slik har vi hatt det også. Det er første nå i de siste dagene lillegutt har sluttet med det. Han er snart 8 mnd. Legging om dagen gikk fin uten amming, men om kvelden måtte han ha puppen for og sove. Vi gikk inn for og avenne han fra dette siden han alltid våkenet igjen når vi skulle legge han i sengen.

Det vi gjorde var og legge han i egen seng med kosebamse og klut. Ble fort sutring. Gikk inn etter ca 3min med surving, litt før hvis han begynte og hyle. Er vel kanskje en form for ferber metode, men vi ventet aldri lenger enn 3min. Den første dagen tok det 40min før han sovnet. Må også få med at vi puttet i smokken. Han har nektet smokk tidligere, men nå har han begynt og ta den. Tror han har akseptert den siden han ikke får noe mer pupp når han skal sove. Vi koset og strøk han over hode mens vi var inne for og roe han

Vi gjorde det samme andre dagen. Da tok det ca 20 min før han sovnet. Nå har vi holdt på med dette noen dager og nå sovner han som regel etter 10-20min. Må inn en-to turer etter han har lagt seg.

Dette har iallfall funket for oss. Tror det har gått litt lettere fordi han har begynt og ta smokk. Noe vi trodde han aldri skulle gjøre. Men er nok fordi han har fått puppen som gjør at han har nektet smokk tidligere.

På dagen har vi måttet rugge han i søvn, men det har vi også sluttet med nå:)

Skrevet

De tar fort til seg uvaner, disse små. Fordelen er at de har kort hukommelse. Det er desverre ikke så mye annet å gjøre enn å slutte å amme henne i søvn. Det betyr at mannen din er nødt til å legge henne noen dager fremover, du må holde deg unna.

Skrevet

Takk for svar, da skal vi prøve dette:)snuppa vil heller ikke ha smokk lengre, men det kan jo være fordi hun får pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...